ملی پوش پاراوزنه برداری:

برای طلا به پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌روم

اقتصاد ایران: ملی‌پوش پاراوزنه‌برداری گفت: همه تلاشم برای کسب مدال طلا در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس است و در خودم می‌بینیم که قهرمان شوم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، تیم ملی پاراوزنه‌برداری کشورمان که برای حضوری موفق در بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس آماده می‌شود، در هفته جاری برای شرکت در رقابت‌های جام جهانی راهی گرجستان خواهد شد.

این رویداد از آن جهت اهمیت دارد که آخرین گام برای تثبیت سهمیه حضور در پارالمپیک به شمار می‌رود و همچنین آخرین رویداد رسمی ملی‌پوشان قبل از حضور در پارالمپیک 2024 است.

یکی از ملی‌پوشان ایران که راهی گرجستان می‌شود، محسن بختیار است. ملی‌پوش دسته 59 کیلوگرم ایران گفت: 27 خرداد به گرجستان می‌رویم و من اولین نماینده ایران خواهم بود که زیر وزنه خواهد رفت. در دوره قبلی که تیم برای اعزام به پارالمپیک توکیو آماده می‌شد، در آخرین گام به تایلند رفتیم و در آنجا در سطح بالایی به لحاظ آمادگی قرار داشت و در اوج بودیم که این مسئله باعث شد در توکیو با افت مواجه شویم. با توجه به آن تجربه، اکنون در آمادگی کامل نیستیم و البته این روند طبیعی و قبل برنامه کادر فنی است؛ زیرا بعد از بازگشت از گرجستان به شکلی تمرینات را پیگیری می‌کنیم که در پاریس به اوج آمادگی برسیم.

وی ادامه داد: دیگر نمی‌خواهیم تجربه قبلی تکرار شود. حتی ممکن است در وزن من و امیر جعفری که رقابت سنگین‌تر و تعداد نفرات نیز بیشتر است، مدال هم نگیریم. شرکت در مسابقات جام جهانی گرجستان فقط بابت حضورمان که آخرین گام در مسیر کسب سهمیه است، اهمیت دارد. موضوع مهم برای ورزشکاران و کادر فنی کسب مدال پارالمپیک است و ان‌شاءالله بتوانیم در آنجا موفق شویم. در واقع باید بگویم که وزن‌کشی هم در گرجستان کفایت می‌کند، اما وزنه سبکی می‌زنیم.

وی با اشاره به آخرین موفقیت که اسفند ماه رقم خورد، گفت: در جام جهانی امارات در اسفند ماه با 196 کیلوگرم به طلا رسیدم و رکورد آسیا را شکستم و همچنان در رنکینگ یک حضور دارم.

مدال‌آور ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو درباره پیش‌بینی‌اش از پارالمپیک پاریس عنوان کرد: قول که نمی‌توان داد، چون ورزش غیر قابل پیش‌بینی است. با این وجود همه تلاشم برای کسب مدال طلا است. من اکنون در رده (رنک) یک هستم و در خودم می‌بینیم که طلا بگیرم.

بختیار درباره اصلی‌ترین حریفانش گفت: مهمترین رقیبانم از چین، السالوادور، مصر و عراق هستند. وزنه‌بردار چینی بهترین رکوردش 194 کیلوگرم است که در هانگژو زد و من در دبی 196 کیلوگرم  را ثبت کردم.

وی خاطرنشان کرد: شرایط تیم به لحاظ آمادگی بد نیست و نزدیک به 80 تا 85 درصد آماده‌ایم، اما این آمادگی را در گرجستان پیاده نمی‌کنیم و آن را برای پارالمپیک نگه می‌داریم. جو تیم عالی، یکدست و همدل است و ان‌شاءالله همگی متحد به سمت کسب مدال طلا می‌رویم. خوشبختانه شرایط خوبی در کادر فنی داریم. یکی از نقاط قوتِ حسین توکلی سرمربی تیم ملی این است که به لحاظ روحی و روانی به ورزشکار کمک زیادی می‌کند.

بختیار گفت: این اولین حضورم در پارالمپیک خواهد بود. برای 2016 ریو و 2020 توکیو هم تلاش کردم که البته آن زمان سنم کم بود. ضمن اینکه شرایط فراهم نمی‌شد و کادر قبلی هم اعتماد نمی‌کرد، اما بعد از توکیو و حضور توکلی، او اعتماد کرد و خودم را ثابت کردم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ