برگزاری رویداد طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی

اقتصاد ایران: بیرجند_مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: رویداد طلایه داران اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی برگزار می شود.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: بسیج همیشه منشأ خیر بوده و بسیج سازندگی بعد از انقلاب اسلامی به آبادانی مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار تلاش‌های فراوانی نموده است.

اگرچه در گذشته بسیج سازندگی ایجاد زیرساخت‌های مختلف سعی در محرومیت زدایی مناطق مختلف داشته اما با توجه به شرایط امروز و اینکه اقتصاد کی از اولویت‌های کشورمان می‌باشد بسیج سازندگی نیز رویکرد جدیدی را در همین زمینه برای خود تعریف کرده است.

رویداد طلایه داران اقتصاد مقاومتی یکی از برنامه‌ها و طرح‌هایی بوده که بسیج سازندگی خراسان جنوبی آن را برگزار می‌کند.


مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص رویداد طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: فعالیت مجموعه بسیج سازندگی در حوزه اشتغال در راستای توانمندسازی مردم از برپایی صندوق‌های قرض‌الحسنه بوده و از عواملی که در این حوزه به این موضوع کمک می‌کنند شامل تسهیلگران سرخوشه‌ها و رسته‌های مختلف شغلی و تولید کنندگان می‌شوند استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: برای اینکه شناخت بهتری از بازیگران عرصه اشتغال و اقتصاد مقاومتی و جنگ اقتصادی داشته باشیم در سال‌های گذشته با شناختی که خودمان داشته‌ایم این افراد را شناسایی کرده‌ایم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: امسال با توجه به تاکید مقام معظم رهبری برای اینکه بتوانیم جهش تولید را با مشارکت مردم ایجاد کنیم طرح جامعی را برای اینکه چطور می‌توانیم همراه مردم در حوزه اشتغال تا زمانی که به استقلال و مستقل بودن به لحاظ کاری و بدون نیاز به هیچ مجموعه‌ای بتواند کار خود را دنبال کنند و برای اینکه این شبکه و بانک اطلاعاتی کامل شود نوشته شده است.

هنری افزود: امسال فراخوان رویداد طلایه داران اقتصاد مردمی در این قالب و سایتی که در این زمینه طراحی شد، داده شده تا افراد در زمینه‌های مختلف که پنج رشته شامل صنایع دستی، تولیدات دامی، تولیدات کشاورزی، موارد نوآورانه و دانش بنیان و موضوعات بسته بندی و بازاریابی بوده شرکت کنند.

وی ادامه داد این پنج موضوع اصلی بوده که در سه محور افراد می‌توانند شرکت کنند شامل تولیدات و اثری که تولید کرده‌اند، ایده‌ای که در این حوزه‌های دارند و راهبری کاری می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی یادآور شد: سه بخش جانبی نیز برای این رویداد در نظر گرفته شده که شامل بخش دانش آموزی به منظور شناسایی نخبگان دانش آموزی در این حوزه‌ها، بخش رسانه که فعالیت‌های رسانه در حوزه اقتصاد و اشتغال را در بر می‌گیرد راهکارهای مردمی در حوزه اقتصاد و اشتغال بوده که تاکید مقام معظم رهبری نیز همین موضوع بوده است.

وی گفت: اوایل تیرماه جلسه نهایی رویداد برگزار و برگزیدگان در بخش‌های مختلف مشخص خواهند شد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: این اطلاعات و آثار به بانک اطلاعاتی تبدیل می‌شود که بعداً در بحث راهبران شغلی در بحث تسهیلگران و تولیدکنندگانی که می‌خواهند فعالیت کنند و می‌توانند با بسیج سازندگی در این عرصه اشتغال و اقتصاد مقاومتی همکاری داشته باشند کمک کند.

وی به تاکید مقام معظم رهبری بر مشارکت مردم اشاره داشت و گفت: معتقدیم صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی که در روستاها ایجاد کرده‌ایم و بهانه‌ای شده برای دور هم جمع شدن مردم و به انگیزه‌ای برای مردم تبدیل شده است.

هنری بیان کرد: تاکید رهبری به اینکه" کار مردمی کاری است که با اراده مردم، سرمایه مردم و حضور مردم محقق می‌شود" همه اینها در این صندوق‌ها در کنار هم قرار گرفته و نهایت باعث شده معجزاتی صورت گیرد و در واقع کار مردمی که اولویت بندی شده مسائل آن در روستا و با کار تسهیل گری توانسته یک روستا را به آبادانی و پیشرفت برساند که نمونه‌های آن هر روز در سطح استان بیشتر می‌شود.

وی متذکر شد: به دنبال این هستیم که با یک کار رسانه‌ای قوی این نمونه‌ها و الگوی های موفق را بتوانیم در سطح استان بست و گسترش داده و این انگیزه را به مردم بدهیم که اگر مردم بخواهند قطعاً می‌توانند بیشتر و بیشتر روی پای خود بایستند و حوزه اشتغال و اقتصاد را بهتر مدیریت کنند که اگر این امر محقق شود یکی از آرزوهای مقام معظم رهبری در این حوزه مردمی کردن و مردم پایه نمودن اقتصاد برآورده شده و باعث می‌شود دیگر این تکانه‌ها و اقداماتی که در خارج از کشور می‌افتد تأثیری در بنیان‌های اقتصادی خانواده و روستاها و مناطق مختلف استان نداشته باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ