چرا این‌بار قطعنامه علیه ایران، ثبات بازار ارز را بهم نزد؟

اقتصاد ایران: عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: بانک مرکزی با تدوین و اجرای سیاست های ویژه خود می‌تواند به خوبی انتظارات تورمی را مهار کرده و این مقطع حساس را پشت سر بگذارد.

- اخبار اقتصادی -

محسن احتشام، عضو کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در واکنش به صدور قطعنامه هسته‌ای شورای حکام علیه ایران و عدم اثرگذاری آن بر نرخ ارز گفت: بی تردید در شرایط کنونی بسیاری از رسانه ها و کارشناسان پیش بینی می کردند که با صدور قطعنامه علیه ایران، شاهد افزایش قیمت ارز خواهیم بود، اما تداوم ثبات و آرامش در بازار ارز، بهترین مصداق برای مدیریت خوب و مطلوب بانک مرکزی در این شرایط بود. 

او ادامه داد: البته همچنان معتقدم بانک مرکزی باید با اجرای راهکارهای ویژه ای در راستای حمایت از صادرات و تولید گام بردارد، چراکه تجربه نشان داده هرگاه فعالان عرصه صادرات و تولید مورد حمایت قرار گرفته اند، ارز کافی وارد کشور شده و انتظارات تورمی نیز کاهش یافته است. طبیعتا دشمن نیز با توجه به همین موضوع در حال تخریب اقتصاد ایران است و بیش از هر چیز، افزایش انتظارات تورمی و بر هم زدن بازار ارز را نشانه گرفته که بانک مرکزی باید به این موضوع تمرکز کافی داشته باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به بهبود متغیرهای پولی که در جهت سیاست تثبیت و پشتیبانی از ثبات نسبی بازار ارز محقق شد، گفت: قطعا بانک مرکزی می تواند در این شرایط بحرانی، اقدامات دشمن را در جهت بر هم زدن بازار ارز خنثی کند، به شرط آنکه تا حد امکان از سیاست های انقباضی اجتناب کرده و با حمایت از فعالان عرصه تولید و صادرکنندگان، زمینه ورود ارز به کشور را فراهم آورد.

احتشام با تاکید بر اینکه هیچ تصمیم و قطعنامه ای نمی تواند یک اقتصاد قوی و امن را تحت تاثیر قرار دهد، گفت: زمانی که اصرار داریم باید از تولید و صادرات، حمایت بیشتری شود، منظورمان رساندن اقتصاد کشور به نقطه ای امن و قوی است تا هیچ خطر و دسیسه ای از سوی کشورهای غربی متوجه آن نشود. به همین دلیل معتقدم بانک مرکزی می تواند به خوبی در این خصوص ایفای نقش کند، چراکه با مدیریت منطقی و اصولی بانک مرکزی در یکسال گذشته شاهد بودیم موج های متعدد هیجانی در بازار ارز بعد از مدت کوتاهی فروکش کرده و بازار به ثبات و آرامش رسیده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ