آبروی افراد مهم است/در کنار مراجع قضایی هستیم

اقتصاد ایران: رئیس روابط عمومی فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به تمام صحبت های آبرو و شأن افراد باید لحاظ شود. اما کنار مراجع قضایی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر مهدی علوی در مورد اولین جلسه ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها، اظهار داشت: در ابتدا باید برای اردشیر لارودی، پیشکسوت ارزنده عرصه رسانه و فوتبال آرزوی سلامتی داشته باشیم. روز گذشته وزیر ورزش و جوانان و ریاست فدراسیون از او عیادت کردند و صبح امروز هم عمل جراحی انجام داد. امیدوارم به سلامتی کامل بازگردد تا جامعه فوتبال و رسانه‌های ورزشی، همچنان از حضورش بهره‌مند شوند.

وی افزود: این جلسه با تاکید ریاست فدراسیون فوتبال، چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد و به صورت کلی برنامه‌ریزی بر این است روند آماده‌سازی ورزشگاه‌ها برای فصل آینده لیگ برتر با شدت و قدرت بسیار بالایی انجام شود. خوشبختانه وزارت ورزش و جوانان و حسین طلا، ریاست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و همکارانش در این زمینه پیشگام بودند و در جلسه اخیر هم حضور داشتند.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: مباحث متعددی مطرح شد و تک تک ورزشگاه‌ها مطابق بیش از ۳۰ الزام فیفا و AFC مورد بررسی قرار گرفت. تمام موارد در خصوص ورودی، جایگاه رسانه‌ها، میکسدزون، رختکن‌ها، جایگاه تماشاگران و.... ارزیابی شد تا جایگاه هر فرد و نحوه بلیت فروشی الکترونیکی هم مشخص باشد. خیلی واضح است برخی ورزشگاه‌ها ممکن است برای فصل آینده در شرایط مطلوب میزبانی قرار نگیرند.

علوی با اشاره به سفر ناظران AFC به ایران برای بررسی ورزشگاه‌ها، گفت: امیدواریم تلاش دسته جمعی فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش، شرکت توسعه و سازمان لیگ که حیدر بهاروند ریاست این سازمان به شکل ویژه‌ای روی استانداردسازی ورزشگاه‌ها تاکید و در حال برنامه‌ریزی است، به سمتی برود که لیگ جدید در زمینه سخت‌افزاری با شرایط کاملاً متفاوتی نسبت به گذشته انجام شود.

او درمورد اینکه ممکن است برخی ورزشگاه‌ها مثل دستگردی از چرخه لیگ برتر خارج شوند، توضیح داد: در هفته پیش رو نشست‌های مکرری در این زمینه با مدیران عامل باشگاه‌ها و رئیس هیأت استانی که باشگاه در آن فعال است، برگزار می‌شود تا شرایط و ویژگی‌های بررسی شود. نواقص هر استادیوم روز گذشته به باشگاه ابلاغ شد و موضوع اصلی این است که باید تقویم آماده‌سازی هر استادیوم به اطلاع سازمان لیگ برسد. در مورد ورزشگاه دستگردی هم با توجه به این الزامات، امکان تجدیدنظر دارد و باید مورد بررسی و ترمیم مجدد قرار بگیرد.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در مورد آخرین پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان با توجه به اظهارات اخیر یکی از اعضای کمیته انضباطی، عنوان کرد: به صورت کلی آنچه فدراسیون فوتبال بر آن تاکید داشته همکاری تنگاتنگ با مراجع ذی‌ربط و مقامات قضائی ذی‌صلاح است که همچنان این روند ادامه دارد. از دوستان در حوزه‌های مرتبط برای پیگیری موضوع تشکر می‌کنیم و حتماً هر اطلاعاتی بیش از آنچه دوستان پیگیری می‌کنند وجود داشته باشد، به استحضار می‌رسانیم. با کمک فدراسیون ان‌شاءالله همه این اتفاقات در جهت سالم‌سازی هرچه بیشتر فوتبال باشد.

علوی افزود: با توجه به بیانات دادگستری محترم کرمان و مسئولان مرتبط در این حوزه، به صورت روشن و شفاف در این زمینه صحبت شده و طبیعی است در این فضا امکان دارد مسائل غبارآلود مطرح شود. بهتر است اجازه بدهیم مقام رسمی مرتبط با پرونده، تصمیمات خود را در این زمینه اعلام کند و همه هم به آن احترام می‌گذارند. از هرگونه گمانه‌زنی بیش از آنچه در روزهای اخیر در ارتباط با افراد مختلف رخ داده باید جلوگیری شود.

وی با اشاره به اظهارات اخیر ریاست کمیته انضباطی، تصریح کرد: او امروز صحبتی داشت مبنی بر اینکه شأن و آبروی افراد حائز اهمیت است و اصل هم بر برائت است. مقام قضائی نیز مرجع صالح برای رسیدگی به این مباحث است.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در پاسخ به اینکه آیا نهاد قضائی اطلاعات جدیدی را در اختیار فدراسیون قرار داده است، پاسخ داد: این موضوع در کمیته اخلاق هم مفتوح به رسیدگی است. در همین زمینه پرونده‌ای تشکیل و جلساتی گذاشته شده که اهالی رسانه از آن خبر دارند. در ادامه روند آغاز شده، اگر نیاز به کمک‌های بیشتر باشد فدراسیون فوتبال در کنار مرجع قضائی خواهد بود.

علوی در خصوص شایعه یکی از رسانه‌های معاند در مورد پرداخت ۲۰۰ سکه توسط یکی از باشگاه‌های صنعتی به ریاست فدراسیون، توضیح داد: رسانه‌ای که به این شکل فعالیت می‌کند، تکلیفش مشخص و اظهارات مقام محترم قضائی هم در مورد این مسائل روشن است. این مبحث خارج از واقعیت بود و نکته خاصی هم نبود که فدراسیون به تکذیبش اقدام کند.

وی درخصوص اینکه احساس می‌کند چه زمانی تکلیف این پرونده مشخص خواهد شد تا دیگر شاهد این همه گمانه‌زنی نباشیم، عنوان کرد: به این سوال باید مقام قضائی پاسخ بدهند زیرا نیاز است تحقیقات کامل شده و مسائل کامل روشن شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ