در باغ شهادت در شغل محیط بانی باز است

اقتصاد ایران: فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست گفت: محیط‌بانی شغل مقدس و همراه با اخلاص محسوب می‌شود و در باغ شهادت در شغل محیط‌بانی باز است.

به گزارش خبرگزاری مهر،، سرهنگ جمشید محبت خانی در مراسم تجلیل از محیط بان نمونه کشور، اظهارداشت: هم اکنون تعداد سه هزار و ۷۰۰ محیط بان در سطح کشور وجود دارد ما برای استاندارد سازی حداقل به هفت هزار و ۸۰۰ محیط بان نیاز داریم.

وی مجموعه پاسگاه‌های محیط بانی کشور را ۶۴ مورد اعلام و اظهار کرد: این تعداد پاسگاه رسالت حفاظت و مراقبت از ۱۳ درصد کل مساحت کشور را بر عهده دارند، اما حداکثر استقرار محیط بان در این پاسگاه سه نفر است.

محبت خانی محیط بانی را شغلی مقدس و همراه با اخلاص تعریف کرد که در سخت‌ترین شرایط بهترین عملکرد را در نقاط مختلف از خود به جای می‌گذارند.

به گفته وی هر کدام از محیط بان ماهانه ۳۶۰ ساعت فعالیت دارند که در نوع خود بسیار چشم گیر است.

محبت خانی با بیان اینکه مناطق حفاظت شده تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست به دقت رصد می‌شود، یادآور شد: در این عرصه محیط بانان به عنوان اسطوره‌های مقاومت در مراقبت از عرصه‌های ملی نقش محوری دارند.

وی خرید یک هزار و ۲۰۰ دستگاه موتور سیکلت، اخذ مجوز برای خرید یکصد دستگاه خودرو که تاکنون ۲۵ دستگاه خریداری شده است، تجهیز محیط بانی ها به تعداد ۵۰۰ دستگاه دوربین چشمی و آموزش تعداد یکهزار و ۸۰۰ نفر ساعت از مهمترین فعالیت‌های یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد.

محبت خانی انتخاب محیط بان نمونه را دارای مراحل مختلف بیان کرد و ادامه داد: معیارهای مختلفی همچون فرهنگی، اجتماعی، شرایط ظاهری، شرایط سختی منطقه، امکانات رفاهی در این خصوص سنجیده می‌شود.
وی گفت: بر این اساس از هر ۵۰ نفر محیط بان یک نفر محیط بان نمونه برگزیده شده که برای امسال سه محیط بان نمونه در سطح ملی انتخاب و تجلیل می‌شوند

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ