ضرورت پیگیری جدی تکمیل حلقه شرقی آبرسانی شهر تبریز

اقتصاد ایران: تبریز-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت پیگیری جدی تکمیل حلقه شرقی آبرسانی شهر تبریز تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جبارعلی ذاکری در جلسه کارگروه انرژی و آب استان، با اشاره به گزارش شرکت آب و فاضلاب در خصوص وضعیت تأمین آب شرب، اظهار کرد: استفاده از روش‌ها و تجهیزات روز برای شناسایی هدررفت آب در طول شبکه آبرسانی می‌تواند تا حد قابل توجهی از آسیب‌های شبکه و بروز مشکل در تأمین آب شرب جلوگیری کند.

وی بر پیگیری جدی تکمیل حلقه شرقی آبرسانی شهر تبریز، بهره‌برداری از مجتمع‌های آبرسانی ستارخان و آزادگان تا پایان تیر ماه و توجه جدی به مدیریت مصرف آب در شهرهای دارای تنش آبی به ویژه مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز و جلوگیری از برداشت‌های غیرقانونی تاکید کرد.

ذاکری با اشاره به کاهش بارش باران در پنج شهرستان استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: برای مناطقی که سطح آب‌های زیرزمینی در آنها کاهش یافته است، راهکارهای بلندمدت برای تغذیه مصنوعی و سایر روش‌های عملیاتی پیش‌بینی شود.

در این جلسه گزارش وضعیت بارش استان از ابتدای سال جاری و گزارش وضعیت سدهای استان ارائه شد؛ براساس این گزارش از ابتدای سال جاری، ۲۵۱.۶ میلی‌متر بارش در استان ثبت شده که ۲۶.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش و ۸.۶ درصد نسبت به طولانی‌مدت کاهش دارد.

در این جلسه همچنین روند اجرای حلقه‌های جنوبی و شرقی آبرسانی شهر تبریز بررسی شد؛ حلقه جنوبی به طول ۲۷ کیلومتر شامل مخازن ۱۰ هزار و ۱۰۰ هزار مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ است که ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آستانه بهره‌برداری است؛ مطالعات حلقه شرقی نیز به طول ۱۸ کیلومتر به اتمام رسیده و عملیات اجرایی اتصال مخزن آب باسمنج به مخزن باغمیشه به زودی شروع می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ