۱۴.۱ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد

اقتصاد ایران: تهران- ایرنا- سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران اعلام کرد: از ابتدای فروردین ماه تا امروز (۲۳ خرداد ماه امسال) ، ۱۴میلیارد و ۱۳۶میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی تامین شده است.

به گزارش ایرنا از بانک مرکزی، اصغر بالسینی در مورد تامین ارز در مرکز مبادله، اظهار داشت: از ابتدای فروردین ماه تا ۲۳ خرداد ماه سال جاری، ۱۴میلیارد و ۱۳۶میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: برای کالاهای اساسی ۳ میلیارد و ۳۶۰ میلیون دلار،‌ برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۷ میلیارد و ۹۸۱ میلیون دلار و برای خدمات ۳۰۳ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات ۲ میلیارد و ۴۹۲ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

وی ادامه داد: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۲ میلیارد و ۸۲۸ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۵۳۲ میلیون دلار و در مجموع ۳ میلیارد و ۳۶۰ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز با نرخ ۲۸۵۰۰ تومان با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزانتر پرداخت شد.

بالسینی گفت: تامین ارز نیمایی برای صنایع حمل و نقل و خودرو یک میلیارد و ۸۰ میلیون دلار، صنایع تجهیزات برق و الکترونیک یک میلیارد و ۳۲۱ میلیون دلار، صنایع معدنی ۵۵۳ میلیون دلار، ماشین آلات و تجهیزات تولید ۶۶۳ میلیون دلار و منسوجات و پوشاک معادل ۳۸۳ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۶۲۸، ۱۲۴، ۴۶۲، ۴۵۴ و ۲۲ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا روز ۲۳ خرداد ماه سال جاری دریافت کرده‌اند.

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران بیان کرد: همچنین ۳ میلیارد و ۹۸۱ میلیون دلار ارز نیمایی و ۸۰۲ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: میانگین موزون نرخ ارز یک ماهه منتهی به ۲۲ خرداد، ۳۷ هزار و ۹۳۴ تومان برای دلار، ۴۰ هزار و ۷۱۳ تومان برای یورو، ۱۰ هزار و ۳۲۹ تومان برای درهم و ۵ هزار، ۲۲۹ تومان برای یوآن، ۴۲۲ تومان برای روبل و ۱هزار و ۱۷۳ تومان برای لیر محاسبه شده است.

بالسینی گفت : تاکنون در مجموع ۳۲ حراج شمش طلای انجام شده در مرکز مبادله ارز و طلای ایران ۵.۲ تن طلا به ارزش ۲۲ هزار میلیارد تومان معامله شده است. همچنین ۱۷۸ هزار و ۶۱۰ قطعه انواع سکه در حراج مرکز مبادله توسط متقاضیان خریدارری شده است.

بر اساس این گزارش، در روز ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۳ در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۵ هزار و ۶۲۴ تومان، یورو با نرخ ۴۸ هزار و ۹۶۷ تومان و درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۴۲۳ تومان مورد مبادله قرار گرفت. به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۲ هزار و ۵۹۹ تومان، یورور با نرخ ۴۵ هزار و ۷۲۰ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۵۹۹ تومان بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ