واکنش جو بایدن به مجرم شناخته شدن پسرش

اقتصاد ایران: جو بایدن پس از مجرم شناخته شدن پسرش در پرونده حمل سلاح، از تلاش‌های دولتش برای مبارزه با قاچاق غیرمجاز سلاح و کاهش جرایم سخن گفت.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از مجرم شناخته شدن پسرش در پرونده حمل سلاح، در نشستی با موضوع جلوگیری از خشونت های مسلحانه، از تلاش های دولتش برای مبارزه با قاچاق غیرمجاز سلاح و کاهش جرایم سخن گفت.

وی در این نشست که ساعاتی پس از مجرم شناخته شدن هانتر بایدن در هر 3 فقره اتهام مربوط به به خرید، حمل و نگه داری اسلحه، انجام شد اظهار کرد نتیجه این پرونده را می پذیرم و به روند قضایی احترام می گذارم.

بایدن همچنین نجات یافتگان و بازماندگان خشونت های مسلحانه را برای عزم راسخشان نسبت به عدم تمرکز بر خشم و انجام اقداماتی برای جلوگیری از تراژدی های بیشتر، تحسین کرد.

وی تصریح کرد بازماندگان مطمئن باشند که هیچ یک از قربانیان خشونت های مسلحانه، فراموش نمی شوند.    

رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد به مبارزه موفقیت آمیز هانتر با اعتیاد افتخار می کنم. هانتر در حال بررسی درخواست تجدیدنظر است.

در همین حال کاخ سفید اعلام کرد وزارت دادگستری بیش از 500 نفر را به قاچاق سلاح و بی توجهی به مقررات خرید سلاح در قانون جدید ایمنی اسلحه که دو سال پیش اجرایی شد، متهم کرده است.

روز گذشته هانتر پسر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در هر سه اتهام مربوط به پرونده سلاح در دادگاه فدرال ایالات متحده، مجرم شناخته شد.

براساس این گزارش، هیئت منصفه‌ای متشکل از 12 قاضی، پس از شور و مشورت درباره این پرونده و برگزاری چندین جلسه استماع و حضور شاهدان در دادگاه، سرانجام حکم خود را صادر و هانتر بایدن را گناهکار شناخت.

در جریان برگزاری چهار روز جلسات استماع درباره این پرونده طی هفته گذشته، همسر سابق، دوست دختر سابق و خواهر زن وی درباره استفاده هانتر از مواد مخدر در دادگاه شهادت داده و اظهار کردند که اغلب مواد مخدر را در میان وسایل او دیده اند.

سپتامبر سال گذشته، دیوید وایس بازرس ویژه، اتهاماتی را علیه هانتر بایدن پسر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر دروغگویی درباره استفاده از مواد مخدر در زمان خرید یک قبضه اسلحه در اکتبر سال 2018 و مالکیت غیرقانونی آن سلاح، مطرح کرد.

هفته گذشته دادستان‌های پرونده هانتر بایدن پسر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، خطاب به هیئت منصفه اظهار کردند مدارکی گسترده وجود دارد که نشان می‌دهد هانتر بایدن اعتیاد خود به مواد مخدر را پنهان کرده و در نتیجه به‌طور غیرقانونی اسلحه خریداری کرده است.

این امر نخستین بار در تاریخ آمریکا است که فرزند یک رئیس جمهور در حال خدمت به ارتکاب جرمی  گناهکار شناخته می شود. وی ممکن است به تحمل بیش از 20 سال زندان محکوم ‌شود اما احتمال آن می رود که وی متحمل هیچ دوره محکومیتی در زندان نشود زیرا برای نخستین بار است که مرتکب این جرم شده و جرایمش شامل یک سلاح است که هرگز به طور خشونت آمیز مورد استفاده قرار نگرفته است .

وایس همچنین در پرونده دیگری هانتر را به پرداخت نکردن مالیات متهم کرده است و در صورت اثبات این اتهامات وی به تحمل تا 17 سال زندان محکوم می‌شود. قرار است دادگاه رسیدگی به این اتهامات در تاریخ 20 ژوئن برگزار شود. وی در این پرونده متهم است که طی سال‌های 2016 تا 2019 از پرداخت 1/4 میلیون دلار مالیات خودداری کرده در حالی که میلیون‌ها دلار را صرف مواد مخدر، خودروهای لوکس، هزینه‌های محافظتی و دیگر موارد پرهزینه کرده است. پیشتر قاضی منطقه‌ای لس‌آنجلس نیز در تاریخ 11 آوریل درخواست هانتر برای مختومه اعلام شدن پرونده فرار مالیاتی‌اش را رد کرده بود.

این در حالی است که دونالد ترامپ و متحدانش در کنگره به متهم کردن وزارت دادگستری به بازپرسی و تحقیقات سیاسی از رئیس جمهور سابق ادامه می‌دهند.

وی همچنین مدت‌هاست در مرکز توجه جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در مورد استیضاح جو بایدن است. جمهوری‌خواهان کنگره، جو بایدن و خانواده‌اش را به سوءاستفاده از تصمیمات سیاسی اتخاذشده در زمان تصدی معاونت ریاست‌جمهوری در دوران باراک اوباما طی سال‌های 2009 تا 2017 متهم می‌کنند.

همچنین جمهوری‌خواهان کنگره معتقدند وزارت دادگستری در پرونده تحقیقات در مورد اتهامات مالیاتی هانتر بایدن به‌طور نادرست دخالت کرده است. اما کاخ سفید و این وزارت‌خانه هر گونه اتهام دراین‌باره را رد کردند.

پیشتر هانتر بایدن در جریان یک مصاحبه اظهار کرد منتقدان پدرش تلاش می‌کنند با حملات بی‌امان به او، ریاست‌جمهوری را از بین ببرند و سعی می‌کنند او را بکشند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ