منتخبی موفق است که در آن اشرافی گری جایگاهی نداشته باشد

اقتصاد ایران: اصفهان-رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: الگویی موفق است که در آن اشرافی گری جایگاهی نداشته باشد که ائمه جماعت و روحانیون با تبیین ویژگی‌های رئیس‌جمهور اصلح مردم را در انتخابات آگاه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا جان‌نثاری ظهر چهارشنبه در نشست با ائمه جمعه استان اصفهان، با اشاره به اینکه جریان معاندین در تلاش هستند تا دولت سیزدهم به الگو تبدیل نشود، گفت: در این شرایط نخبگان، ائمه جمعه و علما، دانشگاهیان، افراد تأثیرگذار در جامعه و … باید شاخص‌های حکمرانی انقلابی را برای مردم تبیین کنند.

وی ادامه داد: باتوجه به شرایط حساس کشور، اصل نخست بر محور وحدت قرار بگیرد تا هیچ‌گونه شکافی میان جبهه‌های مختلف ایجاد نشود.

جان‌نثاری با تشریح خدمات و دستاوردهای دولت سیزدهم که بعضاً بی نظیر و کم نظیر در ادوار گذشته است این دولت را الگوی شایسته ای برای خدمت‌رسانی به مردم دانست و عنوان کرد: در دولت سیزدهم نگاه به مردم به عنوان یک شاخص نرم‌افزاری تغییر یافت و رابطه خادم و مخدومی جایگزین سایر رویکردها شد.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان بیان کرد: روحیه رئیس جمهور آینده همانند رئیس‌جمهور شهید آیت الله رئیسی باید فساد ستیز باشد و شجاعت مقابله با فساد را داشته باشد.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: الگویی موفق است که در آن اشرافی گری جایگاهی نداشته باشد از این رو انتظار می‌رود ائمه جماعت و روحانیون با تبیین ویژگی‌های رئیس‌جمهور اصلح مردم را در انتخابات پیش‌رو همراهی کنند.

وی با اشاره به اینکه ۴۴ قشر و گروه تأثیرگذار بر مردم استان اصفهان شناسایی شده‌اند، بیان کرد: یکی از این اقشار ائمه جمعه و روحانیون هستند از این رو این جلسه را برگزار کردیم تا با همفکری و تعامل بتوانیم زمینه مشارکت همگانی در انتخابات جهت انتخاب رئیس جمهور اصلح را فراهم کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: فرایند برگزاری انتخابات حداقل به یک سال زمان نیاز دارد اما با توجه به وضعیت موجود و شهادت رئیس‌جمهور عزیز و مردمی آیت الله رئیسی، موظف هستیم ظرف ۵۰ روز، بستری را آماده کنیم تا رئیس جمهور تعیین شود.

وی ادامه داد: این موضوع فشردگی امور را بیشتر کرده اما با توجه به اینکه در چند ماه گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در کشور برگزار شده‌است، آمادگی برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری فراهم است.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون فرایند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در استان بدون مشکل اجرا شده، عنوان کرد: تمامی فرایندهای قانونی که باید در زمان‌های طولانی‌تر محقق شود ظرف مدت زمان کوتاهی انجام شده است.

جان‌نثاری با اشاره به اینکه ۵۶ هیأت اجرایی در استان تشکیل شده است، گفت: سه هزار و ۱۶۹ شعبه اخذ رأی برای انتخابات پیش‌رو درنظر گرفته شده است و در حال تجهیز شعب هستیم.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان شرایط کشور را در حال حاضر حساس و ویژه دانست و اظهار کرد: در حال حاضر دو وظیفه مهم داریم نخست وظیفه ما به عنوان مجریان انتخابات، برگزاری انتخابات ذیل منویات مقام معظم رهبری در چهار راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت همگانی است.

جان‌نثاری ادامه داد: دوم انتخاب اصلح که وظیفه همه مردم است و تنها با تبیین شاخص‌های رئیس جمهور اصلح و دولتِ در تراز انقلاب اسلامی محقق می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ