عزیزی: توسعه ورزش تنیس باید به سمت ورزش قهرمانی برود

اقتصاد ایران: رئیس فدراسیون تنیس گفت: در مورد مرکز ملی تنیس ایران باید برنامه‌ریزی بهتری کرد.

- اخبار ورزشی -

 به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، داود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس درباره انتخابات این فدراسیون و انتخاب مجدد او برای چهار سال آینده اظهار داشت: با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره ورزش قوی و عبارت زیبایی که در بیانات ایشان مبنی بر ایران قوی همراه با ورزش قوی آمده است؛‌ به نظرم توسعه ورزش تنیس باید به سمت ورزش قهرمانی برود. ما در برگزاری مسابقات در دو سال گذشته رکورد زدیم. اعزام‌های ما هرچند خوب بود، ولی با توجه به دغدغه ارزی که وجود دارد شاید خانواده‌ها چندان رغبتی برای اعزام نداشته باشند و باید این موضوع را تسهیل کنیم.

وی افزود: یکی از راه‌های تسهیل این است که طی تفاهم‌نامه‌ای با کشورها فضایی را فراهم کنیم که خانواده‌ها با دغدغه کمتر بچه‌های خودشان را اعزام کنند. این اتفاق درباره دو کشور ازبکستان و قزاقستان افتاد و هر یک از بازیکنان ما به آن کشورها برود تمام امکانات را کشور میزبان می‌دهد.با برنامه‌ای که ان‌شاءالله در چهار سال آینده و برای دوره بعد بازی‌های آسیایی، بتوانیم از بازیکنان ایرانی که مهاجرت کردند استفاده کنیم و تیم ملی را تقویت کنیم و در آینده نزدیک اتفاق خوبی برای تنیس کشور رقم بخورد. در مورد مرکز ملی تنیس ایران باید برنامه‌ریزی بهتری کرد. ان‌شاءالله چهار سال آینده چهار سال شکوفایی تنیس ایران خواهد بود.

رئیس فدراسیون تنیس در پاسخ به پرسش که چه برنامه ای برای چهار سال پیش رو دارد، گفت: اول اینکه در تنیس همه باید حضور داشته باشند و کسی نباید حذف شود و همه باید کمک کنند. نکته دوم این است که باید مسابقات بین‌المللی در ایران برگزار شود  و اسپانسرهای مختلف بیایند. نکته سوم این است که فضای تنیس خاکی را باید به سمت تنیس هارد کورت ببریم. ما در خاک حرف برای گفتن داریم ولی در هارد کورت نه! ان‌شاءالله به کمک شهرداری مجموعه تنیس شیرودی را هارد کورت کنیم تا بچه‌های ما موقعیت مسابقه روی این زمین در داخل کشور را داشته باشند.

عزیزی در مورد اینکه آیا برنامه‌ای برای گسترش لیگ تنیس داخلی دارد، توضیح داد: در دنیا لیگ تنیس وجود ندارد. اینکه ما لیگ‌مان را مثل فوتبال طول بدهیم، آن بازیکن دیگر نمی‌تواند خارج از ایران بازی کند. لیگ ما باید مقطعی باشد و به سمت مسابقات فیوچرز برویم. باید تور جهانی که در ایران برگزار می‌شود را بیشتر کنیم. از یک طرف هم باید کمک کنیم بچه‌ها در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند. ان‌شاءالله با پول‌هایی که وزرات ورزش به ما تزریق می‌کند این اتفاق بیفتد.

«تنیس بازان ایران اکنون در گروه سه بازی می‌کنند و به نظرتان چه زمانی به گروه دو جهانی صعود می‌کنیم». وی در واکنش به این سوال گفت: به هر حال ما یک‌بار این تجربه را داشتیم و بعد از یک قرن برای اولین‌بار به پلی‌آف رفتیم. برای این کار باید شرایط را فراهم کنیم. بازیکنان سایر کشورها 20 هفته در مسابقات فیوچرز شرکت می‌کنند، اما بازیکنان ما نمی‌توانند بروند و فدراسیون هم توانش را ندارد. فدراسیون تلاش می‌کند شش هفته مسابقات فیوچرز بگذارد اما آیا این کمکی می‌کند؟ به نظرم نه! بازیکن باید 40 هفته مسابقه برگزار کند. یک بخشی را باید خانواده کمک کند و یک بخشی را فدراسیون! این‌ها با یک برنامه‌ریزی بلند مدت و حال خوب اقتصادی کشور امکان‌پذیر است. وقتی حال اقتصادی کشور خراب باشد این اتفاقات نمی‌افتد.

رئیس فدراسیون تنیس درباره کمک‌های مالی و انتظارات از تنیس، توضیح داد: ما در سال‌ها گذشته، دو میلیارد و خورده‌ای از وزارت ورزش و کمیته پول گرفتیم. با دلار سه هزار تومان آن پول حدود دو میلیون دلار می‌شد. الان حتی 35 میلیارد تومان با دلار 60 هزار تومان چقدر می‌شود؟ درست است عدد ریالی بالا رفته اما ارزش ریالی پایین آمده است. پس همانطور که من گفتم باید الان 60 میلیارد تومان پول به تنیس تزریق شود تا به سال‌های گذشته برگردیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ