معرفی دندانپزشکی زیبایی و انواع خدمات آن

اقتصاد ایران: لبخند هدیه ای ارزشمند درچهره همه‎ ماست که زیبایی و جذابیت را افزیش می‎دهد. اما دربعضی مواقع شکل ظاهری دندان‌‎ها دچار مشکل می‎شوند و اعتماد به نفس را کاهش می‎دهد. اما اصلا جای نگرانی نیست زیرا دندانپزشکی زیبایی، راه حل برطرف کردن و ازبین برن نقص دندان شماست تا دوباره به زیبایی چهره شما افزون شود.

به کمک این تخصص به راحتی قادر به از بین بردن مشکلات ظاهری دندان ها با استفاده از تکنیک هایی مثل انواع روش‎های دندانپزشکی زیبایی، بلیچینگ، ونیرهای دندان، لمینت داندان، ارتودنسی زیبایی نامرئی و انتخاب بهترین روش دندانپزشکی زیبایی هستید. در این مقاله به معرفی خدمات دندانپزشکی زیبایی دکترحمیدرضا افضلی متخصص وجراح دانداپزشک با سابقه بیش از 18سال تجربه و کلینیک مجهز ایشان می‎پردازیم.

تعریف دندانپزشکی زیبایی:

دندانپزشکی زیبایی شاخه‌ای از دندانپزشکی است است که بر روی زیبایی و شکل ظاهری لبخند شما مرکز می‎کند. درحالی که در بخش دندانپزشکی عمومی تمرکز اصلی بر روی سلامت دهان و دندانهاست، دندانپزشکی زیبایی نیز بر جنبه‎ های زیبایی دندان توجه می‎کند.

دندانپزشکی زیبایی با استفاده از تکنیک‎ های روز دنیا، می‎تواند مشکلات ظاهری مختلف دندان را به راحتی برطرف کند و به شما لبخندی زیبا و دلنشین هدیه کند.

انواع روش‌های دندانپزشکی زیبایی:

دندانپزشکی زیبایی با دارا بودن روش‎های متنوع و متعدد که هریک کاربرد خاص خود را دارند، می‎توانند زیبایی و سلامت لبخند شمارا ارتقا دهند.

برخی از این روش‎های دندانپزشکی زیبایی شامل: بلیچینگ، لمینت، کامپوزیت،اورتودنسی، باندینگ دندانی، ایمپلنت‎های دندانی و سایر روش‎ها هستند. انتخاب روش مناسب برای دندانپزشکی زیبایی به عوامل مختلفی مانند وضعیت دندان‌ها، بودجه و انتظارات شما بستگی دارد.

ونیرهای دندانی

ونیرهای دندانی دارای پوسته‎ های نازکی بوده که جنس آن از سرامیک یا کامپوزیت است. از این ونیرها برای پوشاندن سطح جلویی دندان‎ ها استفاده می‎شود و بطور قابل توجهی روی رنگ دندان و ظاهر آن تاثیر چشمگیری دارد.

معرفی دندانپزشکی زیبایی و انواع خدمات آن

ایمپلنت ‎های دندانی

گاهی با خرابی و یا کشیدن دندان، جای خالی دندان‎ ها باعث ازبین رفتن زیبایی دندان‎ ها شده و ظاهر خوبی بوجود نمی‎اورد. اما راه حل این مشکل ایمپلنت است که جایگزینی برای دندان‎ های ازدست رفته است. پایه ایمپلنت ها از جنس فلز بوده و در استخوان فک کاشته می‎ شود و سپس دندان روی آن قرار می‎گیرد. ظاهر این ایمپلنت ها بطور کاملا طبیعی بوده و کاربرد آن همچون دندان‎های طبیعی است.

لمینت دندان

ساختار لمینت ها از پوسته‎ های نازکی بوده که جنسشان از سرامیک و کامپوزیت است. این لمینت ها روی سطح دندان قرار گرفته وکاربرد اصلی آن اصلاح نواقص ظاهری دندان است. لمینت ها دارای ظاهری بسیار طبیعی و زیبا هستند و از مقاومت بالایی نیز برخوردارند.

سفیدکردن دندان(بلیچینگ):

یک سری عوامل بر زیبایی و سفیدی دندان ها تاثیرگذار هستند که باعث تغییر رنگ دندان می ‎شوند. راه حل پیشنهادی برای ازبین بردن این تغییر رنگ که به واسطه استفاده از قهوه، چای، استعمال دخانیات و گذر زمان است، بلیچینگ است. این کار با استفاده از مواد شیمیایی مخصوص که در مطب‎ های دندانپزشکی وجود دارد، صورت می‎گیرد.

معرفی دندانپزشکی زیبایی و انواع خدمات آن

ارتودنسی زیبایی ( نامرئی)

در این روش از ارتودنسی، از بریس ‎های فلزی استفاده نمی‎ شود؛ بلکه از بریس ‎ها و پلاک‎ های شفاف و نامرئی بهره‎ گیری می‎شود.این سبک از ارتودنسی مشابه ارتودنسی های سابق است اما مناسب افرادیست که زیبایی و ظاهر دندان‌هایشان برایشان مهم است. همچنین در این سبک از ارتودنسی درد و سوزش کاهش یافته و رعایب بهداشت دهان و دندان به آسانی صورت می‎گیرد.

باندینگ دندان

باندینگ دندان، روشی برای ترمیم و زیبایی دندان‌ها است که با استفاده از ماده‌ای هم رنگ دندان به نام رزین کامپوزیت انجام می‌شود. این روش می‌تواند برای رفع مشکلات ظاهری مختلف دندان‌ها مانند: ترک خوردگی و لب‎پر شدن دندان‎ ها، فاصله بین دندانی، نامرتبی جزئی دندان، تغییر رنگ دندان و کوچک بودن دندان استفاده می‎ شود. باندینگ دندان می‌تواند راه حلی مناسب برای افرادی باشد که به دنبال روشی سریع، آسان و مقرون به صرفه برای بهبود ظاهر لبخند خود هستند.

انتخاب بهترین روش دندانپزشکی زیبایی

انتخاب بهترین روش دندانپزشکی زیبایی موضوعی است که با لبخندی زیبا، اعتمادبه نفس بالا و جذابیت در چهره همراه است. اما با درنظر گرفتن این مسائل، می‌توانید این احساس خوب را برای همیشه تجربه کنید.

  • وضعیت دندان: برای داشتن دندانی زیبا، سلامت آن بسیار مسئله مهمی است. پس ابتدا باید قبل از هرچیزی مشکلات ظاهری دندان مثل شکستگی، لب‌پر شدن، تغییر رنگ و فاصله بین دندان ها بررسی شود.
  • بودجه: هزینه‌های انواع خدمات درمانی متغییر است و گاها عواملی مانند پوشش بیمه و توان مالی در انتخاب روش مناسب درمان تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال هزینه کاشت دندان جلو که روشی دائمی برای جایگزین کردن دندان ازدست رفته است، به شکل قابل توجهی نسبت با سایر روش‌های درمانی، بیشتر است.
  • انتظارات: اینکه انتظار چه نوع لبخند یا زیبایی یا حتی سایر فاکتورهارا در نوع روش به عنوان فاکتوری کلیدی به حساب می‌آید.
  • سلامت عمومی: بیماری یا مصرف داروها درانتخاب روش درمان بسیار موثر است.

معرفی دندانپزشکی زیبایی و انواع خدمات آن

مراقبت‌های پس ازانجام روش‌های دندانپزشکی زیبایی

رعایت نکات ساده پس از انجام روش‌های دندانپزشکی زیبایی تضمینی برای حفظ نتایج درمان و دانشتن لبخندی ماندگار است. توصیه می‌شود که با دوبار مسواک زدن درطول روز و استفاده از نخ دندان و دهان شویه به‌طور مرتب بهداشت دهان و دندان را رعایت نمایید. معاینه های دوره‌ای نزد دندانپزشک برای بررسی وضعیت دندان ها و مطمئن شدن از سلامت آنها امری واجب است. انجام این موارد تضمینی برای حفظ زیبایی دندان‌هاست.

نتیجه گیری

در دنیای پر هیاهوی امروز، لبخندی زیبا و دلنشین، دریچه‌ای به سوی اعتماد به نفس و موفقیت است. دکتر حمیدرضا افضلی، متخصصی باتجربه و متعهد در عرصه دندانپزشکی زیبایی، با مهارت و ظرافت بی‌نظیر خود، این دریچه را به سوی شما می‌گشاید. دکتر افضلی با سال‌ها سابقه درخشان و بهره‌مندی از جدیدترین دانش و تکنولوژی روز دنیا ، طیف وسیعی از خدمات دندانپزشکی زیبایی را ارائه می‌کند. همچنین یکی از نقاط مثبت دکتر افضلی, تعرفه قیمت مناسب می باشد. شما می توانید انواع روش های درمانی و زیبایی مانند هزینه کاشت دندان جلو را در مطب دکتر حمیدرضا افضلی مشاهده کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ