اولین بیمار مبتلا به تب دانگ در استان بوشهر شناسایی شد

اقتصاد ایران: بوشهر- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اولین بیمار مبتلا به تب دانگ توسط تیم شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه شناسایی شد و تحت درمان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم برجوئی‌فرد صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با بررسی‌های انجام شده در قالب مراقبت تلفیقی بیماری‌های منتقله به وسیله پشه آئدس اولین مورد ابتلاء به بیماری تب دانگ وارد شده به استان توسط تیم شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه شناسایی شده و تحت درمان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این بیمار سابقه مسافرت به کشور امارات متحده عربی داشته و هفته گذشته به استان بوشهر برگشته است.

برجوئی‌فرد افزود: یک روز بعد از بازگشت از علائم بیماری شامل تب شدید، سردرد و بدن‌درد در وی ایجاد شده است که با بررسی علائم بیماری و سابقه مسافرت ایشان به کشور امارات متحده عربی در سال جاری با شیوع بیماری تب دانگ روبرو بوده، پزشک متخصص عفونی، به بیماری تب دانگ مشکوک شده است که با نمونه‌گیری و بررسی با کیت تشخیص سریع، ابتلای ایشان به بیماری تب دانگ تأیید شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کشور امارات متحده عربی در سال جاری با شیوع بیماری تب دانگ روبرو بوده است.

وی افزود: بیماری تب دانگ یک بیماری ویروسی است که مشخصه آن بروز تب چند روزه‌ای است که با دو یا بیشتر از نشانه‌های دیگری مانند تهوع، استفراغ، بثورات پوستی، سردرد، درد پشت چشم، بدن درد و درد عضلانی، درد مفاصل و خونریزی زیرپوستی همراه می‌شود.

برجوئی‌فرد افزود: با توجه به صید پشه ناقل این بیماری (پشه آئدس) در کشور و استان، توصیه می‌شود که در صورت مسافرت به کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس و داشتن علائم بالا، حتماً به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کرده و پزشک خود را از سابقه مسافرت آگاه کنید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همواره و بخصوص در صورت احساس ناخوشی، با استفاده از قلم دورکننده حشرات و پوشیدن لباس‌های رنگ روشن و آستین‌بلند، خود را از گزشِ انواع پشه محافظت کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ