انهدام ۱۴۱ باند قاچاق کالا/ مقابله با پرونده‌های کلان ۱۳۵ درصد رشد داشت

اقتصاد ایران: تهران- ایرنا- رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از رشد ۱۳۵ درصدی مقابله با پرونده‌های کلان در حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز در یک ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: در این مدت ۱۴۱ باند سازمان یافته قاچاق کالا منهدم شد

به گزارش ایرنا از پلیس، سردار حسین رحیمی روز سه شنبه با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی در حوزه مقابله با قاچاق کالا با تمرکز بر مجرمان اقتصادی و قاچاقچیان کلان و عمده ۹ هزار و۵۳ پرونده تشکیل شده است، گفت: در یک ماه گذشته ۱۴۱ باند سازمان یافته که در حوزه قاچاق کالا فعالیت داشتند، منهدم شد.

رحیمی افزود: در مدت یاد شده ۵ مرحله طرح عملیاتی و سراسری با بهره گیری از تمامی ظرفیت های فراجا در راستای مقابله با جرایم اقتصادی در سراسر کشور انجام شد که در نتیجه اجرای این طرح ها چهار هزار و ۵۴۲ فقره پرونده برای مجرمان و مفسدان تشکیل و تعداد چهار هزار و ۷۰۳ دستگاه خودرو حامل قاچاق توقیف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه با همه مصادیق قاچاق مقابله خواهد شد، افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی در مرکز و در سراسر کشور با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی در محورهای مواصلاتی و پارکینگ ها تعداد ۲۴ دستگاه انواع خودرو لوکس قاچاق را به ارزش ۲۱۱ میلیارد تومان توقیف کردند و در این راستا تاکنون ۱۳ قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

رحیمی با اشاره به اینکه طرح مقابله با قاچاق سوخت به صورت مستمر در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی است، گفت: در یک ماه گذشته طرح مبارزه با قاچاق سوخت با تمرکز بر پاکسازی نقاط آلوده در شرق استان هرمزگان و با بکارگیری ظرفیت‌ یگان‌های ویژه و تکاوری و پلیس‌های تخصصی اجرا و بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان سوخت در اجرای این طرح کشف شد.

تشکیل بیش از هشت هزار پرونده علیه قاچاقچیان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در تشریح اقدامات پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز فراجا، گفت: در یک ماه گذشته تعداد هشت هزار و 166 فقره پرونده علیه قاچاقچیان کالا و ارز تشکیل شده است که این موضوع در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشدی ۱۸ درصدی را می‌دهد.

وی از کشف بالغ بر پنج هزار و ۴۱۳ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در یک ماه گذشته خبر داد که رشد ۹۷ درصدی را در این حوزه رقم زده است.

رحیمی گفت: در این مدت تعداد ۴۵ فقره پرونده کلان، ملی و مهم با ارزش بالاتر از ۱۰ میلیارد تومان با رشد ۳۶ درصدی را شاهد بودیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به کشف ۲ هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان کالای قاچاق و رشد ۱۳۵ درصدی ارزش پرونده های کلان و سازمان یافته، گفت: در یک ماه گذشته در حوزه دستگیری قاچاقچیان کالا و ارز رشد ۱۹ درصدی و در حوزه توقیف دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق رشد ۳۱ درصدی و همچنین در حوزه توقیف خودروی موسوم به شوتی رشد ۹۷ درصدی داشته ایم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ