همکاری فدراسیون تیراندازی در حفاظت از حیات وحش

اقتصاد ایران: رییس سازمان حفاظت محیط زیست، بر حفاظت از حیات وحش با همکاری فدراسیون تیراندازی تاکید کرد.

به گزارش خبر گزاری مهر، علی سلاجقه، روز سه شنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان سازمان حفاظت محیط زیست و فدراسیون تیراندازی کشور به منظور کمک به احیای گونه‌های در خطر انقراض و حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی اظهار کرد: یکی از اهداف این تفاهم‌نامه در خصوص ساماندهی شکارچیان است که با مکان‌یابی ۱۰۰ نقطه در کشور، شکارچیان به شکار، آموزش و تخلیه انرژی و هیجان می‌پردازند که طرح مطلوبی به شمار می‌رود و امید است به مرحله عملیاتی برسد.

وی اضافه کرد: در راستای این تفاهم‌نامه می‌توان شکارچیان را از کمینگاه‌های خود در طبیعت بیرون کشید تا بتوانند هیجان خود را در مکان‌هایی که برای این منظور در نظر گرفته شده تخلیه کنند.

سلاجقه به پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی اشاره کرد و گفت: هم ما و هم دنیا در زمینه تولد یوز در اسارت تجربه چندانی نداشتیم اما با تمام اینها سه توله یوز به دنیا آمد و متأسفانه تلف شدند ولی با پژوهش‌های علمی صورت گرفته دستاوردهای ارزنده‌ای ارائه شد.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر حل مشکلات و مسائل محیط زیستی با کمک جوامع علمی کشور تصریح کرد: برای حل مشکلات محیط زیستی و حفاظت از حیات وحش، دانشگاهیان و پژوهشگران کنار سازمان محیط زیست قرار بگیرند چون سازمان از آخرین یافته‌های علمی برای حفاظت استقبال می‌کند.

وی افزود: تمام کسانی که از طبیعت بهره می‌برند از جمله آفرودسواران باید قانونمند شوند و سازمان هم در تلاش است با کمک و بهره‌گیری از تمامی پتانسیل‌های موجود در کشور برای حفاظت استفاده کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر حفظ محیط زیست با کمک جوامع محلی تصریح کرد: حفاظت مشارکتی از برنامه‌های اصلی سازمان محیط‌زیست است و در این راستا اقدامات ارزنده‌ای انجام شده‌است.

کاهش فشار برداشت از جانوران وحشی با هدایت دارندگان سلاح به باشگاه‌های تیراندازی، ساماندهی شکارچیان فرهنگ و آموزش آن‌ها، قانونمند سازی و ساماندهی استفاده از سلاح مجاز در کشور و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی علاقمند به خدمات‌رسانی به شکارچیان و دارندگان سلاح برخی از اهداف این تفاهم‌نامه است.

حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست - نیز درباره این تفاهم‌نامه گفت: بر اساس تفاهم‌نامه با فدراسیون تیراندازی قرار است ١٠٠ باشگاه تیراندازی در کشور احداث شود تا شکارچیان بتوانند هیجان شکار خود را در آن مکان‌ها تخلیه کنند.

وی همکاری میان سازمان حفاظت محیط‌زیست و فدراسیون تیراندازی کشور به منظور کمک به احیای گونه‌های در خطر انقراض و حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی گفت: تلاش می‌شود فضای این باشگاه‌ها به‌گونه‌ای باشد که نظر شکارچیان را جلب کند تا فشنگ‌های خود در این باشگاه‌ها مصرف کنند و حیات وحش مصون بماند.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم همچنین نقشه پراکنش گونه‌های شاخص حیات وحش، سیستم هوشمند سازی پایش مناطق، اهدا نمونه‌های تایپ و پاراتایپ (اولین نمونه‌ها که در ثبت و معرفی گونه‌های جدید به دانش زیست شناسی استفاده می‌شود) و کتاب ارزیابی ریسک و مدیریت ثبت گونه‌های غیر بومی مهاجم رونمایی شد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کزد: از طرف دیگر دست اندازی به طبیعت کم می‌شود چون شکارچیانی که تمایل به تیراندازی و امتحان قدرت نشانه‌گیری خود دارند می‌توانند از ظرفیت این باشگاه‌ها استفاده کنند. این اتفاقی است که در تمام دنیا افتاده و آنها توانستند بخشی از حس تیراندازی را در شکارچیان کنترل کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ