روسیه: کار به‌روی قرارداد جامع با ایران در جریان است

اقتصاد ایران: سخنگوی کرملین در پاسخ به سؤالی پیرامون ادامه کار به‌روی قرارداد جامع همکاری‌های ایران و روسیه گفت که در مجموع کار در جریان است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به سؤالی پیرامون ادامه کار به‌روی قرارداد جامع همکاری‌های ایران و روسیه گفت: «در مجموع کار در جریان است؛ اما طبیعتاً با توجه به وضعیت موجود در تهران و آماده‌سازی انتخابات ریاست‌جمهوری، بدیهی است که زمان‌بندی این کار اندکی  به تأخیر خواهد افتاد».

وی خاطرنشان کرد: ممکن است روند کار به‌دلیل آماده‌سازی انتخابات ریاست‌جمهوری و تغییر مقامات در دولت ایران ـ در صورتی که چنین تغییراتی وجود داشته باشد ـ دچار تأخیر شود، اما در مجموع این موضوع تغییری در اصل داستان ایجاد نمی‌کند.

پسکوف تأکید کرد: قصد داریم روابط خود را با ایران بیشتر توسعه بخشیم و بر همین اساس چارچوب حقوقی  مناسبات بین دو کشور را ارتقا دهیم.

پیشتر خبری در خبرگزاری روسی ریانوووستی منتشر شد و در آن در خصوص توافقنامه جامع همکاری میان مسکو و تهران مطلبی منتشر شد، برخی‌ها مدعی شده بودند که این خبر به‌معنی تعلیق توافقنامه جامع همکاری میان روسیه و ایران است.

کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در واکنش به انتشار این خبر در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: روند نهایی‌شدن توافقنامه راهبردی ایران و روسیه بر اساس برنامه در حال انجام است.

وی تصریح کرد: آنچه به‌عنوان تعلیق توافقنامه اجرایی همکاری دو کشور در رسانه‌ها ذکر شده، نادرست و نتیجه ترجمه غیردقیق اظهارات مقام‌های روسی است.

انتهای پیام/+

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ