بهره برداری از پکیج تصفیه و شیرین‌سازی آب در منطقه محروم

اقتصاد ایران: همزمان با افتتاحیه نمایشگاه آبادیران، از پکیج تصفیه و شیرین‌سازی آب به روش MBR در یکی از مناطقه حاشیه ای بندرعباس به صورت مجازی بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در راستای ترویج فرهنگ مشارکت مردمی در عرصه آبادانی و پیشرفت فناورانه کشور و معرفی الگوهای موفق در این زمینه، همزمان با نخستین روز از دومین نمایشگاه آبادیران از دو کتاب با هدف روایت پیشرفت دانش‌بنیان‌ها با مشارکت مردم رونمایی شد.

این کتاب‌ها به همت دبیرخانه دائمی برنامه ملی آبادیران و معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان تهیه شده‌اند و به روایت داستان‌های واقعی از مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف دانش‌بنیان و فناورانه می‌پردازند.

یکی از این کتاب‌ها با عنوان «ترش شیرین» به روایت برپایی اولین مرکز اشتغال فناورانه آبادیران در بیرجند می‌پردازد.

توافقنامه افتتاح این مرکز در اولین دوره نمایشگاه ملی آبادیران منعقد شد. این کارگاه به تکمیل زنجیره ارزش زرشک در منطقه کمک کرده و زمینه اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی را با نقش‌آفرینی خود مردم فراهم کرده است.

دومین کتاب با عنوان «دانش‌ورزی حاصلخیز» به روایت هفت بانوی مدیر در حوزه دانش‌بنیان کشاورزی می‌پردازد که با تلاش و پشتکار خود در حوزه کشاورزی به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌اند. این کتاب به‌عنوان نمونه‌ای از نقش‌آفرینی فناورانه زنان در آبادانی ایران و نشان‌دادن ظرفیت‌های فراوان نقش‌آفرینی بانوان در تولید دانش‌بنیان منتشر می‌شود.

بهره برداری از پکیج تصفیه و شیرین‌سازی آب به روش MBR

همچنین در این مراسم که با حضور روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور برگزار شد، به صورت مجازی پکیج تصفیه و شیرین‌سازی آب به روش MBR با فیلترهای ایرانی در منطقه‌ای در حاشیه بندرعباس به بهره‌برداری رسید.

این پکیج که طراحی و ساخت یکی از شرکت دانش‌بنیان‌های کشور است، شامل دستگاه شیرین‌سازی آب RO با استفاده از فیلترهای فیلتراسیون و اسمز معکوس است. ظرفیت تصفیه فاضلاب این پکیج ۱۴۰ متر مکعب در شبانه‌روز و ظرفیت شیرین‌سازی آن ۷۵ متر مکعب در شبانه‌روز است.

در این مراسم همچنین تفاهم‌نامه همکاری در راستای پرورش مهارت و خلاقیت فرزندان ایران در مناطق کمتر برخوردار میان معاونت علمی ریاست‌جمهوری و ستاد محرومیت‌زدایی به امضای روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور و علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ