امضای تفاهم‌نامه صندوق ملی محیط زیست و پژوهشکده محیط زیست

اقتصاد ایران: همزمان با هفته محیط زیست، تفاهم‌نامه همکاری صندوق ملی محیط زیست و پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار در راستای توسعه همکاری و مشارکت امضاء شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی صندوق ملی محیط زیست، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری صندوق ملی محیط زیست و پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار صبح امروز همزمان با هفته محیط زیست با حضور مدیرکل دفتر ریاست و هماهنگی امور استان‌های حفاظت محیط زیست، مدیرعامل صندوق، رئیس پژوهشکده و مدیران دفاتر مختلف سازمان محیط زیست برگزار شد.

این تفاهم نامه همکاری در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌های قانونی طرفین در توسعه همکاری و مشارکت در حوزه‌های مختلف محیط زیست، توسعه مناسبات و جلب مشارکت و همکاری‌های هدفمند و تأثیرگذار دوجانبه در زمینه اهداف اساسنامه صندوق و پژوهشکده و همکاری در تأسیس پارک علم و فناوری محیط زیست در پارک طبیعت پردیسان به امضا رسید.

همچنین مقرر شد دبیرخانه این تفاهم‌نامه در محل صندوق ملی تشکیل شده و کارگروهی متشکل از نمایندگان ثابت و تام‌الاختیار صندوق ملی محیط زیست و پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار با هدف برنامه‌ریزی، پیگیری و نظارت بر فعالیت‌های مشترک راه‌اندازی شود.

مدیرکل دفتر ریاست و هماهنگی امور استان‌های حفاظت محیط زیست در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت اظهار کرد: امیدواریم با تغییر نگرشی که در دوره جدید مدیریت در صندوق ملی محیط زیست و پژوهشکده محیط زیست شکل گرفته شاهد احصای و رفع مشکلات و مسائل مرتبط با محیط زیست باشیم.

علیرضا نورمحمدی با تاکید بر ادامه داشتن این‌گونه نشست‌های تخصصی، افزود: این تغییر نگرش‌ها همواره نیاز بوده و باید صندوق ملی محیط زیست، پژوهشکده محیط زیست و سازمان حفاظت محیط زیست در اجرای طرح‌ها در کنار هم قرار گیرند.

علی عبدی‌زاده مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست هم در این مراسم با تاکید بر توجه ویژه این صندوق به پروژه‌های فناوری و تکنولوژی‌محور، گفت: در راستای شناسایی، بررسی و دسته‌بندی طرح‌ها بر اساس اهداف صندوق و محیط زیست نیاز است که این همکاری‌ها گسترش یافته و تکمیل‌تر شود.

وی با اشاره به بخش پرداخت تسهیلات به طرح‌های محیط زیستی، افزود: ما در بخش تأمین مالی پروژه‌ها در بازار سرمایه وارد خواهیم شد و از ظرفیت‌های نظام بانکی با سیاست‌های اهرمی بهره خواهیم برد.

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست اظهار کرد: ایجاد صندوق سبز و انتشار اوراق با توجه به علاقمندی ویژه‌ای که بخش محیط زیست دارد نیز از دیگر برنامه‌های صندوق ملی محیط زیست است و از ظرفیت‌های علمی پژوهشکده در این مسیرها در راستای افزایش اثربخشی استفاده خواهیم کرد.

عبدی‌زاده همچنین گفت: سرمایه‌گذاری‌های صندوق باید هدفمند و علمی باشد و میزان اثربخشی طرح‌ها بررسی شود و در موضوع سرمایه گذاری نیز صندوق ملی محیط زیست در حال راه اندازی شرکت توسعه سرمایه‌گذاری ذیل صندوق با هدف مشارکت با بخش خصوصی و دولتی و همچنین امکان ورود صندوق به سرمایه‌گذاری‌ها هستیم.

سیادت موسوی رئیس پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار هم در این مراسم با اشاره به اهمیت توسعه همکاری‌های دوجانبه صندوق و پژوهشکده، گفت: در راستای ارائه مشاوره و همکاری‌های راهبردی با صندوق ملی محیط زیست با هدف دستیابی به اهداف سازمانی آمادگی داریم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ