باقری: امروز همبستگی کشورهای منطقه بیش از گذشته است

اقتصاد ایران: سرپرست وزارت امور خارجه ایران در دیدار با وزیر خارجه قزاقستان با اشاره به اینکه امروز همبستگی و همراهی کشورهای منطقه بیش از گذشته است، تصریح کرد: اعتقاد داریم هر چه کشورهای منطقه پیوندهای نزدیک تری داشته باشند، ما منطقه‌ای امن‌تر و با ثبات‌تر خواهیم.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه در یکی دیگر از دیدارهای خود در حاشیه نشست  وزرای امور خارجه کشورهای عضو بریکس با "مورات نورتلئو"، وزیر خارجه قزاقستان در خصوص موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه روابط دوجانبه و منطقه گفتگو و تبادل نظر کرد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: آیت الله رئیسی از آغاز ریاست جمهوری شان اهمیت زیادی به سیاست خارجی و تعامل با کشورهای مختلف جهان در راستای تثبیت  ثبات و صلح و امنیت پایدار داشت و در این راستا برای کشورهای همسایه و منطقه و مسلمان اهمیت ویژه‌ای قائل بودند.

باقری خاطرنشان کرد: امروز همبستگی و همراهی کشورهای منطقه بیش از گذشته است و ما اعتقاد داریم هر چه کشورهای منطقه پیوندهای نزدیک تری داشته باشند، ما منطقه‌ای امن‌تر و با ثبات‌تر خواهیم داشت.

وی نقطه شروع سیاست همسایگی شهید رئیسی را اعتماد متقابل سیاسی خواند که با پیوندهای مستحکم اقتصادی، مناسبات پایداری را میان همسایگان رقم خواهد زد.

سرپرست وزارت خارجه با اشاره به فرصت‌های فراوان و برخی چالش‌ها در روابط بین کشورهای منطقه تاکید کرد: برای گذر موفق از مشکلات و چالش‌ها و اختلافات همواره باید گفتگو را بعنوان یک اصل میان خود حاکم کنیم.

باقری تاکید کرد: مهم ترین تهدید کنونی در منطقه جنایت و نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه است و مواجهه با تهدید صهیونیست‌ها و کمک به مردم مظلوم غزه هم وظیفه انسانی و اسلامی ما  و هم حرکت در مسیر تامین ثبات و امنیت منطقه است.

مراد نورتلئو، معاون نخست‌ وزیر و وزیر امور خارجه قزاقستان نیز در این دیدار مجددا مراتب تسلیت و همدردی دولت و مردم کشورش را بابت ضایعه شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران ابراز  داشت.

وی با اشاره به خاطره خوب سفر رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید به قزاقستان تاکید کرد:  ما باید با تلاش مشترک مسیر ایشان در توسعه روابط را در راستای منافع و امنیت دو کشور ادامه دهیم.

وی افزود: عزم ما در مورد همکاری نزدیک با تهران راسخ است و ما شرکای خوبی در عرصه های منطقه‌ای در حمایت از یکدیگر هستیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ