تأکید باقری بر سوءاستفاده صهیونیست‌ها از شورای امنیت

اقتصاد ایران: وزیر خارجه سریلانکا در دیدار با علی باقری در حاشیه نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو بریکس مراتب تسلیت و ابراز همدردی مجدد دولت و مردم این کشور به‌مناسبت شهدای پرواز اردیبهشت را ابراز داشت.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علی صبری وزیر خارجه سریلانکا در دیدار با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان که در حاشیه نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو بریکس برگزار شد، مراتب تسلیت و ابراز همدردی مجدد دولت و مردم این کشور به‌مناسبت شهدای پرواز اردیبهشت را ابراز داشت.

باقری در این دیدار با اشاره به اینکه سفر آیت‌الله رییسی به سریلانکا یک سفر تاریخی در روابط ایران و سریلانکا باقی خواهد ماند، گفت: هرچند شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه خسارت برای ما و روابط دو کشور است، اما باید از این میراث ارزشمند رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید صیانت کنیم و برای توسعه و تعمیق روابط بیش از پیش تلاش کنیم.

سرپرست وزارت امور خارجه خطاب به علی صبری تأکید کرد: حضور سریلانکا در مجموعه دوستان بریکس نشانگر آن است که روابط ما محدود به عرصه دوجانبه نیست؛ بلکه دو طرف باید بیش از گذشته برای استفاده از ظرفیت‌های دو کشور در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برنامه‌ریزی کنیم.

باقری همچنین با اشاره به تداوم جنایات صهیونیست‌ها در غزه تأکید کرد: امروز یکجانبه‌گرایی از تروریسم و تحریم و جنگ به‌عنوان ابزاری برای پیشبرد سیاست خارجی و منافع نامشروع خود استفاده می‌کند و ناامنی و بی‌ثباتی را در جهان گسترش می‌دهد.

وی افزود: آمریکا نه‌تنها از جنایات صهیونیست‌ها در غزه حمایت می‌کند، بلکه از سازوکارهای بین‌المللی مثل شورای امنیت نیز برای حمایت از رژیم صهیونیستی سوء‌استفاده می‌کند، به همین خاطر شاهد استقبال کشورها در پیوستن به مجموعه‌هایی مثل بریکس در چارچوب چندجانبه‌گرایی هستیم.

علی صبری وزیر امور خارجه سریلانکا نیز در این دیدار با اشاره به سفر بسیار موفق و خاطره‌آمیز دکتر رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان به سریلانکا تأکید کرد: ما باید در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی توسعه همکاری بین دو کشور را با قدرت ادامه بدهیم.

علی صبری با اعلام آمادگی کشورش برای تقویت همکاری‌ها در عرصه منطقه‌ای و حمایت از حقوق مردم فلسطین به‌عنوان یک ضرورت انسانی، بر اهتمام ویژه رئیس جمهور سریلانکا برای حمایت انسانی از مردم فلسطین تأکید کرد.

انتهای پیام/+

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ