دستاورد امنیتی مهم یمن/ شناسایی و بازداشت عناصرشبکه گسترده جاسوسی

اقتصاد ایران: دستگاه اطلاعاتی یمن از دستاورد امنیتی مهم این کشور و کشف و بازداشت عناصر یک شبکه جاسوسی گسترده آمریکایی- صهیونیستی در یمن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، یمن اعلام کرد که دستگاه اطلاعاتی این کشور با کشف و بازداشت عناصر یک شبکه گسترده جاسوسی آمریکایی- صهیونیستی در این کشور دستاورد بزرگی را محقق کرده است.

بر این اساس یک شبکه جاسوسی آمریکایی- صهیونیستی از سوی دستگاه اطلاعاتی یمن شناسایی و عناصر آن بازداشت شده‌اند. این شبکه جاسوسی طی دهه‌ها، به اقدامات جاسوسی و خرابکارانه در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی یمن دست می‌زده است.

بر اساس بیانیه صادرشده از سوی دستگاه اطلاعاتی یمن این شبکه جاسوسی به صورت مستقیم با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در ارتباط بوده و به تکنولوژی‌ها، دستگاه‌ها و تجهیزات ویژه که امکان اجرای مخفیانه فعالیت‌ها را به عناصر آن می‌داده مجهز بوده است.

دستگاه اطلاعاتی یمن تاکید کرد که عناصر این شبکه جاسوسی و افسران آمریکایی از پست‌های کارمندی خود در سفارت آمریکا برای اجرای فعالیت‌های خرابکارانه خود سوء استفاده می‌کرده‌اند.

بر اساس اعلام دستگاه اطلاعاتی یمن پس از آن که سفارت آمریکا از صنعا خارج شد، عناصر این شبکه جاسوسی اقدامات خرابکارانه خود را در پوشش سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های وابسته به سازمان ملل متحد به اجرا در می‌آورده‌اند.

دستگاه اطلاعاتی یمن تصریح کرد: اقدامات جاسوسی و خرابکاری‌های این شبکه جاسوسی آمریکایی- اسرائیلی شامل بیش‌تر جنبه‌های زندگی می‌شده است. این شبکه جاسوسی آمریکایی اسرائیلی بازوی اصلی اجرایی برنامه‌های دشمن آمریکایی اسرائیلی در یمن بود. این شبکه جاسوسی، اطلاعات مهمی را درباره جوانب گوناگون بخش دولتی و غیردولتی در اختیار دستگاه‌های اطلاعاتی دشمن قرار داد. این شبکه طی دهه‌ها موفق به تاثیرگذاری روی تصمیم‌سازان، نفوذ به دستگاه‌های دولتی و تصویب قوانین و تصمیمات شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: شبکه جاسوسی آمریکایی اسرائیلی بسیاری از شخصیت‌ها را جذب کرده و دیدارهایی از ایالات متحده را با هدف تاثیرگذاری و به خدمت‌گرفتن آنان، برایشان ترتیب داده بود. این شبکه فعالان اقتصادی و صاحبان شرکت‌های نفتی و تجاری را به خدمت گرفته و آنان را به سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل وصل کرده بود. علاوه بر این، این شبکه نقش مخرب و ویرانگری را در حوزه کشاورزی ایفا کرده است.

دستگاه اطلاعاتی یمن بیان کرد: این شبکه، روی اجرای پروژه‌ها و برنامه‌هایی در حوزه بهداشت کار کرده و در شیوع بیماری‌ها و امراض واگیردار در استان‌های مختلف یمن مشارکت کرده است. همچنین شبکه جاسوسی آمریکایی اسرائیلی برنامه‌های ویرانگری را در روند آموزشی و اهداف آن به اجرا درآورده و آموزش را از ساخت و توسعه تهی کرده بود.

علاوه بر این بر اساس این بیانیه این شبکه جاسوسی با انتشار مفاسد اخلاقی سعی در هدف‌قراردادن هویت ایمانی مردم یمن داشته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این شبکه جاسوسی عملیات‌های تکنولوژیکی جاسوسی مستقیمی را به سود دستگاه‌های اطلاعاتی دشمن با هدف دستیابی به اطلاعات محرمانه حاکمیتی به اجرا درآورده است. شبکه جاسوسی آمریکایی اسرائیلی از دهه‌ها پیش اطلاعات نظامی و امنیتی بسیارمهم، بسیار محرمانه و بسیار خطرناکی را در اختیار سیا و موساد قرار داده است. این شبکه تلاش کرده منابع تامین مالی جبهه‌های نظامی را برای دستگاه‌های اطلاعاتی دشمن فاش کند.

دستگاه اطلاعاتی یمن تاکید کرد: شبکه جاسوسی آمریکایی اسرائیلی فعالیتی جاسوسی را اداره می‌کرد که توانمندی‌های نظامی و تولیدی نیروهای مسلح یمن را هدف قرار می‌داد. این شبکه روی رصد تحرکات نظامی، توانمندی‌های راهبردی و افزایش نوآوری‌ها و هر اقدامی که می‌تواند اهداف دشمن را محقق کند، کار می‌کرده است.
دستگاه اطلاعاتی یمن در پایان بیانیه خود اعلام کرد که در روزهای آینده جزئیات و اطلاعات بیش‌تری را درباره این دستاورد مهم اعلام خواهد کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ