رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر تاکنون متحمل چه خسارت های شده است؟

اقتصاد ایران: روزنامه لبنانی الاخبار با بررسی دقیق خسارت‌های ناشی از جنگ غزه برای رژیم صهیونیستی نوشت: صهیونیست ها تاکنون متحمل خسارت های فراوانی شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه لبنانی الاخبار با بررسی دقیق خسارت‌های ناشی از جنگ غزه برای رژیم صهیونیستی نوشت: به نظر می‌رسد دشمن صهیونیستی دچار خسارت‌های عمده‌ای شده و از طریق کشتار گسترده تلاش دارد این خسارت‌ها را جبران کند. این گزارش به بررسی ابعاد خسارت‌های رژیم صهیونیستی در چند بخش مهم می‌پردازد.

ابعاد شکست دشمن صهیونیست در جنگ غزه

۱. آسیب دیدن سیستم امنیتی و کنترل رژیم صهیونیستی در درجه اول به علت عملیات هفتم اکتبر صورت گرفت.

۲. مشارکت محور جهانی مقاومت در عملیات پشتیبانی از جبهه غزه.

۳. مداخله مستقیم ایران در عملیات وعده صادق.

۴. آسیب‌های اقتصادی در سایه ادامه شرایط جنگ و پیامدهای قابل انتظار آن.

۵. آسیب‌های مردم شناختی و گسترش مهاجرت معکوس.

۶. آسیب‌های اخلاقی و روشن شدن ماهیت تبلیغات دروغین ژیم صهیونیستی در نزد ملت‌های جهان.

رژیم صهیونیستی در طول این جنگ نتوانست هیچیک از اهداف اعلام شده خود را محقق کرده و باعث کوچ اجباری فلسطینیان شود. علت این موضوع این است که تل آویو هیچ آینده روشنی نسبت به شرایط بعد از جنگ ندارد. در جریان عملیات وعده صادق ایران ضد رژیم صهیونیستی نیز مشخص شد که همکاری چندین کشور و رادارها و ابزارهای تکنولوژیک نظامی آنها برای مقابله با حملات هوایی ایران کافی نبود.

در حال حاضر به نظر می‌رسد ارتش تل‌آویو و نظامیان ذخیره آن قدرت مقابله با چالش‌های فراروی رژیم صهیونیستی را ندارند و بازسازی ارتش نیازمند عناصر انسانی است که در شرایط کنونی امکان آن بعید به نظر می‌رسد.

خسارت‌های اقتصادی جنگ برای رژیم صهیونیستی

خسارت‌های غیرمستقیم جنگ غزه و تأثیرات جنگ بر ماهیت اقتصادی رژیم صهیونیستی و آینده آن خطرات عمده‌ای برای این رژیم دارد.

۱- اختلال در پروژه سیلیکون وادی و هایتک.

۲- اختلال در تبدیل رژیم صهیونیستی به مرکز تجمیع و توزیع نفت و گاز در اروپا.

۳- اختلال در ایجاد کریدور هند و اروپا که قرار بود از هند آغاز شده و با عبور از سواحل دریای مدیترانه از عربستان و امارات و اردن عبور کرده و به بندر حیفا برسد.

۴- اختلال در پروژه صنایع نظامی.

بررسی شرایط اقتصادی رژیم صهیونیستی نشان دهنده خسارت‌های گسترده اقتصادی ناشی از هرج و مرج امنیتی، احضار نظامیان ذخیره، خروج سرمایه‌ها از سرزمین‌های اشغالی، بسته شدن مؤسسات مالی و ورشکستگی خیلی از آنها و توقف فعالیت‌های بندرگاه‌های صهیونیستی است. البته نگاهی دقیق به این بخش‌ها و پروژه‌های مرتبط با آن می‌تواند حجم گسترده خسارت‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی از جنگ غزه را روشن کند.

خسارت‌های مردم شناختی

این موضوع یکی از حیاتی‌ترین موضوعات برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود و به همین علت بیش از بخش‌های دیگر مورد سانسور رسانه‌ای رژیم صهیونیستی قرار دارد. احمد فواد أنور پژوهشگر مصری معتقد است در ماه اول طوفان الاقصی بیش از یک میلیون نفر یا سرزمین‌های اشغالی را ترک کردند یا از بازگشت به آن منصرف شدند. وی می‌افزاید که بررسی پرونده‌های مربوط به فرودگاه بن گوریون نشان می‌دهد که تاکنون بیش از یک میلیون نفر سرزمین‌های اشغالی را ترک کرده و قصد بازگشت هم ندارند. علاوه بر این‌ها روند عادی مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی نیز به خاطر شرایط امنیتی یا تغییر دیدگاه‌های یهودیان جهان نسبت به کابینه صهیونیستی متوقف شده است. تمامی این موارد باعث شده رژیم صهیونیستی در رقابت مردم شناختی با عرب‌های ساکن فلسطین شکست خود را بپذیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ