بیش­ترین تورم سالانه در بخش خدمات مربوط به تامین «جا و غذا» است

اقتصاد ایران: در اردیبهشت امسال بیش­ترین تورم سالانه با ۷۴.۶ درصد مربوط به گروه فعالیت‌های خدماتی مربوط به تامین «جا و غذا» و کم­ترین با ۱۹.۵ درصد مربوط به «اطلاعات و ارتباطات» است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات ۱۰۹۱.۷ است که نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) ۵.۴ درصد، نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۳۹.۹ درصد و در ۱۲ ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) ۴۹.۸ درصد افزایش داشته است.

تورم ماهانه

در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) ۵.۴ درصد است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ نسبت به ماه قبل، ۵.۴ درصد افزایش دارد. در این ماه بیش‌ترین تورم ماهانه با ۱۲.۹ درصد مربوط به گروه «فعالیت‌های مربوط به سلامت انسان و مددکاری اجتماعی» و کم‌ترین تورم ماهانه با صفر درصد مربوط به گروه «آب‌رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه» است.

تورم نقطه به نقطه

در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۳۹.۹ درصد می‌باشد. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۳۹.۹ درصد افزایش دارد. در این ماه بیش‌ترین تورم نقطه به نقطه با ۶۱.۵ درصد مربوط به گروه آب‌رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه و کم‌ترین تورم نقطه به نقطه با ۲۶.۸ درصد مربوط به گروه اطلاعات و ارتباطات است.

تورم سالانه

در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در ۱۲ ماه منتهی به اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹.۸ درصد است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در ۱۲ ماه منتهی به اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹.۸ درصد افزایش دارد.

در این ماه بیش‌ترین تورم سالانه با ۷۴.۶ درصد مربوط به گروه فعالیت‌های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا و کم‌ترین تورم سالانه با ۱۹.۵ درصد مربوط به گروه اطلاعات و ارتباطات است.

برای مشاهده اطلاعات تکمیلی به فایل پیوست مراجعه کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ