۱۷ هزار نفر ساعت دوره آموزشی در حوزه خانواده و جوانی جمعیت

اقتصاد ایران: مشاور امور زنان و خانواده سازمان حفاظت محیط زیست از برگزاری بیش از ۱۷ هزار نفر ساعت دوره آموزشی در حوزه خانواده و جوانی جمعیت در این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نجمه کمالی، مشاور امور زنان و خانواده سازمان حفاظت محیط زیست امروز در مراسم همایش محیط‌زیست و جوانی جمعیت ضمن گرامیداشت یاد خاطره شهدای پرواز اردیبهشت و تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، اظهار داشت: خوشبختانه گفتمان جوانی جمعیت در سازمان شکل گرفته است و فرهنگ سازی و اصلاح نگرش‌ها و رفتارها اولویت اول در حل مشکل بحران جمعیت است.

وی افزود: اختصاص بیش از ۵۰ درصد اعتبار بند ح تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۲ به موضوع حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت در سازمان، پرداخت پاداش جوانی جمعیت، ⁠برگزاری بیش از ۱۷ هزار نفر ساعت دوره آموزشی در حوزه خانواده و جوانی جمعیت در ستاد و ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها، ⁠راه اندازی اتاق مادر و کودک در ساختمان مرکزی سازمان به منظور رفاه حال مادران فضایی برای استراحت و شیردهی به نوزادان در ساختمان اصلی سازمان از جمله اقداماتی است که در این مدت برای تحقق قانون جوانی جمعیت انجام گرفته است.

کمالی با اشاره به تهیه گزارش وضعیت آلاینده‌های مؤثر بر باروری در راستای اجرای ماده ۶۵ با همکاری دفتر پایش محیط زیست تاکید کرد: در این خصوص همچنین اجرای مطالعات پژوهشی با همکاری پژوهشکده محیط زیست و سازمان پدافند در دستور کار قرار گرفته است.

او بیان کرد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده در مجموعه سازمان حفاظت محیط‌زیست از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، استان چهارمحال و بختیاری بیشترین میزان فرزندآوری را به خود اختصاص داده است و استان‌های کرمان و مازندران در رده‌های بعدی قرار دارد.

مشاور امور زنان و خانواده سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بیشترین میزان ازدواج را از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ استان اصفهان، به خود اختصاص داده است و استان‌های آذربایجان شرقی و کهگیلویه و بویراحمد در رده‌های دوم و سوم قرار دارد.

وی بیان کرد: در مجموع در ۲ سال گذشته ۸۳ مورد ازدواج و ۲۵۹ مورد فرزندآوری در بین کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست داشته‌ایم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ