در ۱۲ سال گذشته حتی یک ون به دولت تحویل نداده ایم

اقتصاد ایران: معاون امور شهرداری‌های و دهیاری‌های کشور گفت: در ۱۲ سال گذشته هیچ تحویل خودروی ون به دولت نداشتیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید سجاد انوشه افزود: موضوع حمل و نقل ریلی در سال‌های گذشته به آن پرداخته شده است، اما اگر بخواهیم با آمار صحبت کنیم از ابتدای انقلاب تا به قبل از دولت سیزدهم حدود ۲۰۰۰ واگن در کشور وارد شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز ۱۱۲ درصد افزایش داشتیم، قریب به ۹۴۵ واگن وجود داشت مع پیش پرداخت آنها انجام نشده بود و ما پیش پرداخت و فعال سازی آن را انجام دادیم. حدود ۱۱۹۰ واگن قرارداد شأن بسته و فعال سازی شده است.

انوشه بیان کرد: در حوزه اتوبوس هم در ۱۰ سال گذشته قریب به ۲۲ هزار اتوبوس در کشور داریم که این آمار برای سال ۹۲ بوده است، در پایان دولت دوازدهم این میزان به ۸ هزار رسید که به عبارتی یعنی از دست دادن ۸۰ درصد ناوگان حمل و نقل در کشور واز این رو مشکلات بسیار زیادی را اعم از کمبود اتوبوس برای شهروندان مواجه کرده است.

معاون امور شهرداری‌های و دهیاری‌های کشور افزود: از ابتدای دولت سیزدهم حدود ۴۸۰۰ دستگاه اتوبوس قرارداد آنها منعقد شده و حدود ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس تحویل داده شده اند. همچنین در این دولت ما توانستیم اولین خط اتوبوس برقی را در کرج افتتاح کنیم.

انوشه در خصوص تحویل ون به دولت گفت: در ۱۲ سال گذشته هیچ تحویل ونی به دولت نداشتیم، ون‌های قدیمی نیز آلایندگی شدیدی را برای شهر داشتند.

وی در خصوص تاکسی‌های برقی بیان کرد: در حوزه تاکسی برقی نیز قراردادهای مختلفی بسته شده، کلان شهرهایی که با آلایندگی بیشتر رو به رو اند در الویت هستند.

معاون امور شهرداری‌های و دهیاری‌های کشور در خصوص نوسازی تاکسی‌ها گفت: ما ۲۰۰ هزار تاکسی فرسوده از ۳۴۰ تاکسی موجود در کشور داریم که این عدد قابل توجهی نیست و ما نیازمند خودروسازانی هستیم که فضای دولتی دارند.

انوشه در پایان درباره معاینه فنی گفت: خواستارم تا جرایم معاینه فنی اعلام شود چرا که اگر جرایم اعلام شوند حدوداً ۲ همت خواهیم داشت و از این جهت می‌توانیم ناوگان‌های جدید خریداری کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ