روزانه ۲۳۰۰ سال از عمر تهرانی‌ها در ترافیک تلف می شود

اقتصاد ایران: معاون عملیات پلیس راهور فراجا روزانه ۲۰ میلیون تردد در سطح کلان شهر تهران انجام می شود، گفت: روزانه حدود ۲۳۰۰ سال از عمر مردم در ترافیک شهر تهران از دست می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از اقدامات و دستاوردهای دستگاه‌ها در دولت سیزدهم در خصوص کاهش آلودگی هوا، توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی درون شهری با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون عملیات پلیس راهور فراجا، وزیر صمت و معاونین وزارت خانه‌های کشور و بهداشت صبح دوشنبه ۲۱ خرداد ماه در سالن همایش‌های بین المللی محیط زیست برگزار شد.

سردار سلیمی معاون عملیات پلیس راهور فراجا در این نشست بیان کرد: باید سفرهای غیر ضروری به حداقل برسد و در این زمینه الکترونیکی شدن خدمات می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

وی، رژیم لاغری ترافیکی و پیاده روی و حمل و نقل سالم در بافت مرکزی شهرها را یکی از راهکارهای کاهش ترافیک و آلاینده‌ها دانست و افزود: حرکات و اقدامات خوبی شروع شده اما سرعت آن نسبت به گسترش ترافیک بسیار ناچیز است.

به گفته این مقام انتظامی، قانون هوای پاک از مترقی‌ترین قوانین است که متأسفانه تنها ۱۰ درصد آن اجرایی شده و همین مساله؛ مدیریت ترافیک، حوادث و آلودگی را مشکل کرده است.

معاون عملیات پلیس راهور فراجا افزود: بیش از ۸۰ درصد وسایل نقلیه فرسوده هستند و همین میزان وسیله نقلیه فرسوده بیشترین سهم را در آلایندگی دارند.

سردار سلیمی گفت: قانون هوای پاک و محیط زیست در سال ۹۶ به نوعی از مترقی‌ترین قوانینی بود که اجرای ۵۰ درصدی آن می‌توانست وضعیت زیست را در شهرها دگرگون کند. این قانون تا به حال چند درصد آن اجرا شده است؟ فکر کنم کمتر از ۱۰ درصد آن به اجرا رسیده.

وی برخورد جریمه محور را ناکافی دانست و افزود: موضوع نوسازی وسایل نقلیه فرسوده و اجرای قانون هوای پاک باید بر اساس فرایند قانونی و به عنوان یک پروژه انجام شود.

سلیمی با عنوان این مطلب که روزانه ۲۰ میلیون تردد در سطح کلانشهر تهران انجام می شود، گفت: روزانه حدود ۲۳۰۰ سال عمر مردم در ترافیک شهر تهران از دست می‌رود، در حالی که ۷۱ درصد این ترددها با وسایل نقلیه، تک‌سرنشین است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ