نشست شورای سیاستگذاری رویداد بین المللی صنعت مالی برگزار شد

اقتصاد ایران: نخستین نشست شورای سیاستگذاری شانزدهمین رویداد بین المللی صنعت مالی ایران با حضور نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار، بیمه مرکزی، بانک مرکزی و معاونت فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر نخستین نشست شورای سیاستگذاری شانزدهمین رویداد بین المللی صنعت مالی ایران با حضور نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار، بیمه مرکزی، بانک مرکزی و معاونت فناوری ریاست جمهوری به میزبانی وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

در این نشست تخصصی با بررسی آخرین اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته برای برگزاری مؤثر شانزدهم رویداد بین المللی صنعت مالی کشور، نسبت به بررسی چالش‌های گذشته و رفع آنها و همچنین تخصیص برخی ضرورت‌ها و دستورالعمل‌ها به منظور ارتقای کمی و کیفی این دوره تاکید شد.

لزوم تشکیل دبیرخانه دائمی نمایشگاه صنعت مالی

در این جلسه مهدی محمدی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اقتصاد و رئیس شورای سیاستگذاری شانزدهمین رویداد صنعت مالی ایران با اشاره به لزوم برگزاری این رویداد همراستا با شعار سال برای این رویداد تاکید کرد: اهداف نمایشگاه صنعت مالی ایران باید به نحوی تعیین شود که با محوریت شعار سال و در راستای معرفی دستاوردهای صنعت مالی کشور به منظور تقویت صنایع تولیدی با مشارکت مردم باشد.

وی اطلاع رسانی تخصصی و حرفه‌ای این رویداد از طریق رسانه‌های مرجع و ملی را ضروری دانست و گفت: موضوع برپایی دبیرخانه دائمی برای رویداد صنعت مالی ایران با توجه به اهمیت و لزوم تشکیل یک دبیرخانه دائمی جهت توسعه این رویداد می‌بایست با جدیت و رویکردی متفاوت دنبال گردد.

رویداد صنعت مالی، فرصتی مغتنم برای بازتاب دستاوردهای دولت سیزدهم

این مقام مسئول با اشاره به تغییرات در زمان برگزاری رویداد صنعت مالی در برخی از سال‌ها، و لزوم تثبیت زمان فعلی برای ادوار آتی این رویداد، جابجایی دولت در زمان برگزاری این رویداد را بسیار با اهمیت دانست و گفت: این رویداد می‌تواند بازتاب دهنده دستاوردهای دولت شهید رئیسی در طول سه سال گذشته در دولت جدید باشد؛ البته مشروط بر اینکه نسبت به پوشش خبری و رسانه‌ای این رویداد بویژه از طریق رسانه ملی و خبرگزاری‌ها و رسانه‌های رسمی داخلی و خارجی برنامه‌ریزی مناسبی شده باشد.

تمرکز شانزدهمین رویداد صنعت مالی بر ابعاد داخلی و خارجی اقتصاد کشور

در ادامه نیز صالح سپاسدار طهران مجری برگزاری رویداد شانزدهم صنعت مالی با ارائه گزارشی از دستاوردهای تحقق یافته از برگزاری رویدادهای موفق گذشته عنوان کرد: با توجه به شعار امسال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردمی و همچنین توفیقات دولت سیزدهم در حوزه بین المللی از جمله عضویت در گروه بریکس، تمرکز اصلی رویداد شانزدهم صنعت مالی نیز اشاعه و تقویت بسط این دو بُعد اصلی و مؤثر در تعامل با مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان نمایشگاه خواهد بود.

تشکیل کمیته علمی نمایشگاه برای نخستین بار

وی افزود: شکل گیری کمیته علمی با هدف ارتقا و هدایت جریان علمی و تخصصی برای اولین بار در ایران در دوره شانزدهم صورت پذیرفته است و در عین حال شرکت‌های دانش بنیان مالی و بیمه‌ای که با کاربرد تکنولوژی و مدل‌های کسب و کار نوآورانه در عرصه خدمات و سرویس‌های مالی و بیمه‌ای فعالیت می‌کنند حضور و ظهور همه جانبه ای خواهند داشت.

این کمیته متشکل از ۳۰ عضو متخصص در حوزه‌های مالی، پولی و بانکی و بیمه‌ای و همچنین صاحبنظران اقتصادی و کسب و کارهای نوین است که بار علمی رویداد شانزدهم صنعت مالی ایران را غنی‌تر خواهند کرد.

لزوم تثبیت زمان نمایشگاه مالی

در این جلسه بر لزوم تثبیت تاریخ برگزاری رویداد صنعت مالی با مشارکت فعالان بازار سرمایه، بانک‌ها و شرکت‌های بیمه‌ای تاکید و در عین حال بر ضرورت اطلاع رسانی دستاوردهای این رویداد از طریق رسانه‌های رسمی و ملی کشور موافقت شد.

تمرکز بر شعار سال

بر اساس این گزارش تمرکز ویژه بر مردمی سازی و مشارکت حداکثری مردم در تولید از طریق تعامل صاحبان صنایع مولد کشور و سایر مشارکت کنندگان در رویداد شانزدهم صنعت مالی ایران و گفتمان سازی نیازهای صنایع تولیدی با هدف ارائه راه حل های کلیدی برای رفع چالش‌های کاهنده سودآوری شرکت‌ها از جمله محورهای اصلی برگزاری این رویداد از طریق نشست‌های جانبی با حضور کارشناسان و مسئولان دولتی و خصوصی است.

حضور ۴۰ شرکت بیمه‌ای در نمایشگاه صنعت مالی

همچنین در ادامه نخستین جلسه شورای سیاستگذاری شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی محسن قلی پور مدیرکل روابط عمومی و نماینده بیمه مرکزی در شورا با تاکید بر لزوم توازن تخصیص فضای نمایشگاهی میان مشارکت کنندگان در سه حوزه بورس، بانک و بیمه تصریح کرد: با حضور ۴۰ شرکت مختلف بیمه‌ای که بنا دارند بر روی کسب و کارهای فن آورانه خدمات خود را معرفی کنند به دنبال بهبود مستمر و خلاقیت مؤثر در رویدادهای مهمی همچون فاینکس ۲۰۲۴ هستیم.

حضور همه جانبه دانش‌بنیان‌ها در شانزدهمین رویداد صنعت مالی

در این نشست عبدالمجید مرشدی، مدیرکل دفتر تأمین مالی و سرمایه‌گذاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با تاکید بر حضور همه جانبه شرکت‌های دانش بنیان در شانزدهمین رویداد صنعت مالی تهران عنوان کرد: در این رویداد علاوه بر معرفی کسب و کارهای فن آورانه در حوزه‌های کسب و کار نشست‌های تخصصی با محوریت بررسی موضوع دارایی‌های نامشهود، حسابرسی و ارائه راه حل برای چالش‌های فن آوری در کشور خواهیم داشت.

نیازها و ضرورت‌های نمایشگاه

همچنین محمد هادی سلیمی زاده، مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس که به نمایندگی از سازمان بورس و اوراق بهادار در نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور حضور داشت، با اشاره به برخی نیازها و ضرورت‌ها برای رویداد صنعت مالی، به ارائه برخی پیشنهادها در خصوص نحوه برگزاری این رویداد پرداخت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ