برگزاری رویداد هنری «وعده صادق» با یاد شهید طهرانی مقدم

اقتصاد ایران: ابوالفضل همراه از آغاز فراخوان رویداد هنری «وعده صادق» خبر داد و گفت: سردار شهید حاج حسن طهرانی مقدم و چهل سالگی صنعت موشکی یکی از مهم ترین محورهای آن است.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری رویداد بزرگ تولید آثار هنری «وعده صادق» در حوزه هنری برگزار شد. در این نشست، حجت الاسلام نادری معاون فرهنگی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ابوالفضل همراه دبیر این رویداد و عبدالحمید قدیریان حضور داشتند. 

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام نادری رییس شورای سیاستگذاری این رویداد و معاونت فرهنگی و عملیات روانی هوافضا صحبت کرد. او گفت: همانطور که می‌دانید در ایامی خاص و مقطعی ویژه از تاریخ هستیم؛ هم برای جبهه حق و هم برای جبهه باطل.‌ سرعت حوادث این قدر بالاست که رسانه‌ها و تحلیل‌گران از روایت درست و دقیق و صحیح جا می‌مانند. در یکسال اخیر اتفاقات مهمی در منطقه غرب آسیا رخ داد و تحولات اساسی در جناح‌بندی‌ها صورت گرفت. این اتفاق از عملیات طوفان الاقصی آغاز شد و با ضربه مهلکی که به رژیم صهیونسیتی وارد کرد، او را مجبور به رفتارهای دیوانه وار کرد. به طوری که پس از آن رژیم صهیونسیتی همه خط قرمزها را زیرپا گذاشت تا آن شکست را جبران کند اما بازهم نتوانست. رژیم صهیونسیتی هر جنایتی که می‌توانسته مرتکب شده و تا می‌توانسته بمب بر سر مردم غزه ریخته اما باز هم نتوانسته اثر آن شکست را از بین ببرد. 

وی ادامه داد: کشورهای مختلف امروز‌ در حال به رسمیت شناختن فلسطین هستند و دانشجویان آمریکایی با مردم غزه همدردی می‌کنند. چه زمانی شاهد چنین اتفاقاتی بودیم؟ اتفاقات اخیر، معادله بین اسراییل و فلسطین را تغییر داد. رژیم صهیونسیتی برای جبران این شکست‌ها، در کنار تجاوزاتی که به غزه داشت، شروع به تهدید دیگر کشورها هم کرد. حمله به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت جمعی از نیروهای ما، اوج این تهدیدات بود و دیدید که جمهوری اسلامی چگونه آنها را تنبیه کرد. این تنبیه برای این بود که آنها قدرت انقلاب اسلامی و محور مقاومت را بچشند. عملیات وعده صادق اتفاق افتاد و کشوری که همیشه در موضع تهاجم بوده، در لاک دفاعی صد درصدی فرو رفت. دیدید که همه دنیا در تلاش بودند ایران را منصرف کنند و زمانی هم که حمله آغاز شد، همه رسانه‌‌های دنیا، شجاعت و قدرت ایران را به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام نادری تاکید کرد: اتفاق بزرگ و بی سابقه‌ای رخ داد و صحنه‌های غرورآفرینی به تصور کشیده شد. برای نمایش هر چه بهتر این قدرت نمایی باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد و باید این دستاوردها برای افکار عمومی مردم ایران و جهان به درستی تبیین شود که اگر این کار را به درستی انجام ندهیم، ممکن است دشمنان این اتفاق را به گونه دیگری به نمایش بگذارند. 

وی خاطرنشان کرد: در این رویداد قصد داریم برای مقابله با تحریف دشمنان، اهداف عملیات وعده صادق را با به کارگیری ظرفیت‌های مردمی و دعوت از هنرمندان و با استفاده از انواع هنرهای نمایشی، شعر، ادبیات تجسمی و ... به نمایش بگذاریم. در حقیقت قصد داریم زوایای این کار بزرگ را در معرض دید عموم مردم قرار بدهیم. از فردا فراخوان دریافت آثار هنری در رویداد «وعده صادق» آغاز می‌شود و امیدوارم با کارهای هنری که به دستمان می‌رسد، ضمن تقدیر از فعالان این عرصه، چهره‌های جدید را نیز معرفی کنیم.

ابوالفضل همراه دبیر رویداد تولید آثار هنری «وعده صادق» در بخش دیگری از این نشست خبری صحبت کرد. او در مقدمه صحبت‌های خود گفت: همه ما افتخار می‌کنیم که سربازان بزرگی داریم که از کشور ما دفاع کردند و اتفاق بزرگ وعده صادق را رقم زدند. من به عنوان یک هنرمند افتخار می‌کنم که ایرانی‌ام و در این کشور زندگی می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه رویداد وعده صادق رقابتی است، درباره محورهای این رویداد گفت: وعده صادق و ظهور قدرت بین‌المللی ایران، تنبیه دشمن صهیونیستی، شکسته شدن همینه پوشالی، استقبال هنری از غزل مقام معظم رهبری، سردار شهید حاج حسن طهرانی مقدم و چهل سالگی صنعت موشکی و .... از جمله مهمترین محورهای این جشنواره است. 

او درباره بخش های مختلف این رویداد فرهنگی و هنری گفت: بخش ادبیات شامل شعر، داستان کوتاه و دل نوشته است که با دبیری نغمه مستشار نظامی برگزار می‌شود. بخش پویانمایی شامل انیمیشن و موشن گرافیک با دبیری بابک کرباسی برگزار می‌شود؛ تولیدات تصویری بخش دیگر این رویداد است که با دبیری علی شجاعی برگزار می‌شود. هنرهای تجسمی شامل پوستر و کاریکاتور، تولیدات موسیقی، پادکست و استند آپ نیز از دیگر بخش‌های رویداد وعده صادق است.‌ آقای عبدالحمید قدیریان نیز دبیری علمی این جشنواره را برعهده دارد. 

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما مشارکت جامعه هنرمندان کشور و اهالی فرهنگ و هنر در تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری و بررسی زوایای عملیات وعده صادق و ارج نهادن به آن است.‌

ابوالفضل همراه ضمن بیان تقویم اجرایی جشنواره گفت: فراخوان جشنواره از فردا آغاز می‌شود و هنرمندان تا 30 تیرماه فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند. ارسال آثار از دو طریق سایت و پلتفرم‌های شبکه اجتماعی در فضای مجازی میسر است. پس از بررسی آثار در مردادماه، داوری در شهریور برگزار خواهد شد و اواخر شهریور یا اوایل مهر اختتامیه را برگزار خواهیم کرد.

عبدالحمید قدیریان در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: معتقدم که باید نگاهمان به موضوعات، فرهنگی‌تر بشود؛ چنین رویدادهایی بستر مناسبی است که فضا را فرهنگی‌تر کنیم. به گفته بزرگان، تاریخ در حال ورق خوردن است و جایگاه ایران در حال جهانی شدن است. این فضا نیاز دارد که خود را از نظر فرهنگی پیدا بکند تا عقب ماندگی‌ها جبران بشود. 

وی اضافه کرد: از آنجا که چنین رویدادهایی ملی است و جایگاه بالایی دارد، می‌تواند بسیار اثرگذار باشد تا هم یک برآورد هنری از خودمان داشته باشیم و هم اینکه به ابعاد بین‌المللی هنری این موضوع نظر کنیم.

ابوالفضل همراه در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره بین‌المللی بودن رویداد وعده صادق گفت: فراخوان این رویداد به صورت بین‌المللی هست اما چون اولین دوره برگزاری آن است، احتمالا بیشتر کشورهای حوزه مقاومت درگیر بشوند اما حتما هنرمندانی از دیگر کشورها هستند که آثار هنری در این موضوع دارند و ارسال می‌کنند و از آثارشان استفاده خواهیم کرد.

همراه درباره بودجه جشنواره هم گفت: بودجه این جشنواره با توجه به کمک‌های هوا فضای سپاه، عدد مناسبی است؛ البته نه این قدر زیاد است که ریخت و پاش داشته باشیم و نه آن قدر کم است که کم باشد. این بودجه به قدری است که بتوانیم سفارش کار داشته باشیم و از برخی آثار حمایت کنیم.

انتهای پیام/ 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ