نصرتی: مشکلات دفاعی تیم ملی فقط مربوط به ۳ یا ۴ مدافع نیست

اقتصاد ایران: مدافع پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان تأکید کرد، مشکلات دفاعی تیم تحت هدایت امیر قلعه‌نویی فقط مربوط به سه چهار مدافع این تیم نیست.

- اخبار ورزشی -

محمد نصرتی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد به ثمر رساندن گل خاطره‌ساز فوتبال ایران مقابل بحرین در مرحله نهایی جام جهانی 2006 اظهار داشت: ما روز قبل از مسابقه در زمین اصلی مشغول تمرین بودیم. من در آن تمرین خیلی انگیزه داشتم و در ضربات ایستگاهی هم تلاش زیادی می‌کردم. علی دایی بعد از دیدن انگیزه و فعالیت زیاد من با لحن خاص خودش گفت:  «انرژ‌ی‌ات را برای فردا نگه دار». واقعاً در میان آن همه بازیکن بزرگ مانند علی دایی، وحید هاشمیان و مهدی مهدوی‌کیا کمتر کسی انتظار داشت من مدافعِ جوان تیم ملی گلزنی کنم که خدا را شکر این اتفاق افتاد. 

وی افزود: آن گل روی ارسال فریدون زندی رقم خورد  تا یکی از بهترین خاطرات عمر ورزشی‌ام رقم بخورد. شاید خیلی‌ها یادشان نباشد آن موقع تیم ملی بحرین حریف سرسختی برای تیم ملی ما بود و اصطلاحاً گربه سیاه تیم ملی ما. در دوره قبل‌تر هم آنها بعد از اینکه اجازه ندادند ما نتیجه خوبی بگیریم، با پرچم عربستان در زمین دور افتخار زدند. این موضوع باعث ناراحتی مردم و هواداران فوتبال ما در آن مقطع شد، اما خدا خواست و مقابل بحرین در مقدماتی جام جهانی 2006 گلزنی کردم تا 100 هزار هوادار حاضر در ورزشگاه با دل خوش به خانه بروند. یادم هست که رئیس جمهور وقت و رئیس سازمان تربیت بدنی هم در ورزشگاه حاضر بودند. به نظرم از داخل زمین تا روی سکوها همه همدل بودند که بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم.

پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سؤال که «چرا جو همدلی تیم ملی در جام جهانی 2006 ادامه پیدا نکرد؟»، یادآور شد: همدلی وجود داشت، اما خیلی زیاد نبود. در مقطع آماده‌سازی تیم ملی چند بازیکن مصدوم داشتیم که مهدی مهدوی‌کیا، علی دایی و علی کریمی از جمله این بازیکنان بودند. همین موضوع باعث شد تیم ما آمادگی صد درصدی نداشته باشد و یکسری اختلاف‌نظرها هم در آنجا پیدا شد. این اختلاف‌نظرها روی همدلی و آمادگی ذهنی و فیزیکی و همچنین عملکرد تیم ملی در جام جهانی 2006 تأثیرگذار شد. به نظرم بالاترین رویداد ورزشی دنیا  جام جهانی است، چرا که انعکاس خبری آن از المپیک هم بیشتر است. حضور در جام جهانی خیلی لذت‌بخش است. 

نصرتی در مورد ضعف خط دفاعی تیم ملی مقابل هنگ‌کنگ در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی  2026، تصریح کرد: ما باید ساختار دفاعی خودمان را در فاز دفاعی اصلاح کنیم. اینکه مشکلات دفاعی را مرتبط به سه یا چهار مدافع بدانیم درست نیست. باید شکل مناسبی ایجاد کنیم تا رقیب حداقل فرصت را پیدا کند. به هر حال ممکن است حتی با اصلاح ساختار دفاعی در فاز دفاعی که از مهاجم تا مدافع در آن دخیل هستند هم گل دریافت کنیم، اما تفاوتش با حالت قبلی اینطور است که موقعیت گل کمتری در اختیار رقیب می‌دهیم. به نظرم گل دوم هنگ‌کنگ خطا بود و گل اول روی اشتباهات فردی ما به ثمر رسید که قصد ندارم به جزئیات آن اشاره کنم. البته ما بازی با هنگ‌کنگ را به شکل بازی آزمایشی دیدیم و این مسئله را باید مدنظر قرار بدهیم.

وی با ارائه پیشنهاد به فوتبالیست‌های جوان گفت: بازیکنان جوان در تمرینات با تمرکز بالا و به خوبی کار کنند و از طرف دیگر مربیان پایه خیلی باید وقت بگذارند. در واقع شغل مربیگری در سطوح پایه، یک عشق است و مربیانی که عاشق این کار هستند باید به آموزش جوانان بپردازند. به نظرم تماشای خوب بازی‌های روز جهان هم تأثیرگذار است. بعضی وقت‌ها مهارت‌ بازیکنان با تماشای مناسب مسابقات فوتبال به خوبی رشد پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ