نصیرزاده: میزبانیِ «مستریونیورس»، دیپلماسی ورزشی ایران را تقویت می‌کند

اقتصاد ایران: تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون پرورش اندام ایران با اشاره به بلامانع بودن برگزاری مسابقات NPC در ایران با اخذ مجوز از وزارت ورزش گفت: میزبانی از رویدادهای بین‌المللی همچون «مستریونیورس» دیپلماسی ورزشی ایران را تقویت می‌کند.

به گزارش یکشنبه‌شب ایرنا، مسابقات پرورش اندام آزاد ایران با نام «مستریونیورس» از ۱۸ خرداد آغاز شده است و امشب به پایان می‌رسد. در حاشیه این مسابقات، رافائل سانتونخا، رئیس فدراسیون جهانی فیتنس و پرورش اندام(IFBB) به همراه عبدالمهدی نصیرزاده، رئیس فدراسیون پرورش اندام ایران در نشست خبری این مسابقات شرکت کرد.

در این نشست خبری، نصیرزاده پاسخگوی پرسش‌های خبرنگاران بود و درباره مسابقات و میزبانی‌های آتی و همچنین برگزاری رقابت‌های NPC(کمیته ملی فیزیک) توضیحاتی را ارائه کرد.

دلیل اصرار فدراسیون برای برگزاری مستریونیورس چه بود؟

- خیلی از فدراسیون‌های ملی، یک رقابت بین‌المللی همچون مسابقات جام تختی کشتی برگزار می‌کنند که سال به سال بتوانند مشارکت کشورهای بیشتری را داشته باشند و نام ایران در جهان شناخته شود و بدرخشد. اگر بتوانیم این رقابت‌ها را هر سال برگزار کنیم، می‌توانیم ذره ذره، دیپلماسی ورزشی را برای ایران گسترش بدهیم.

منابع مالی فدراسیون کفاف چند مسابقه را می‌دهد؟

- وقتی رویدادی برگزار شود، منابع مالی به وجود می‌آید. در واقع پولی نداریم که‌ بتوانیم به دلخواه خودمان در هر جایی هزینه کنیم، پس باید رویدادی برگزار شود تا اسپانسرها نیز به سراغ ما بیایند. هیچکدام از رویدادهای ورزشی فدراسیون تا به حال درآمدزا نبوده است زیرا صدا و سیما به مسابقات ما ورود نمی‌کند و پخش زنده نداریم. به همین دلیل، پیدا کردن اسپانسرهای قوی بسیار سخت می‌شود. تمام درآمد ارزی فدراسیون از رویداد مستریونیورس حدود ۲۰ هزار یورو بوده است و هزینه ما ۴۰ هزار یورو!

چرا از این مسابقات استقبال اندکی صورت گرفت؟

- خیلی از ورزشکاران ما جرات مسابقه در داخل را ندارند چون سطح رقابت‌ها بسیار بالاست. خارجی‌ها نیز همین هراس را از رقبای ایرانی دارند. البته تغییر زمان مستریونیورس از اسفند سال گذشته به خرداد سال جاری، تاثیر بسیار زیادی داشت و ضربه سختی به ما زد.

چرا مسابقات NPC را برگزار نمی‌کنید؟

- من به عنوان رئیس فدراسیون پرورش اندام ایران که به طور مستقیم و با تبعیت از قوانین وزارت ورزش، درحال همکاری با IFBB هستم، اجازه برگزاری مسابقات NPC را از طرف فدراسیون جهانی ندارم. تشکیلات NPC خصوصی است و اشخاص دیگری نیز می‌توانند با کسب مجوز از وزارت ورزش، اقدام به برگزاری رقابت‌های NPC کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ