کشتی فرنگی رنکینگ‌دار مجارستان‌؛ سهرابی، مختاری و محمودی برنز گرفتند

اقتصاد ایران: تهران- ایرنا- نمایندگان ایران به مدال برنز وزن‌های ۷۲، ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم در مسابقات رنکینگ‌دار مجارستان رسیدند.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های کشتی فرنگی رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی کشتی جام امره پولیاک و وارگا یانوس در شهر بوداپست مجارستان روز گذشته آغاز و امروز (شنبه) با شناخت نفرات برتر به کار خود پایان خواهد داد.

در مسابقات رده‌بندی وزن ۷۲ کیلوگرم این پیکارها سیددانیال سهرابی موفق شد با شکست ۷ بر سه حریف گرجستانی به مدال برنز رقابت‌های رنکینگ‌دار مجارستان برسد.

سهرابی در دور اول با نتیجه ۱۲ بر ۶ مغلوب حسرت جعفراف دارنده مدال نقره جهان از جمهوری آذربایجان شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. سهرابی در این گروه با نتیجه ۷ بر صفر از سد کریستوفر کلانی از مجارستان را مغلوب کرد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۷ بر ۳ شماگی بولکوادزه از گرجستان را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

در رقابت‌های رده‌بندی وزن ۷۷ کیلوگرم نیز محمدرضا مختاری به خاطر حاضر نشدن حریفش برنده اعلام شد. قرار بود دیدار رده‌بندی بین مختاری و سانان سلیمانوف از جمهوری آذربایجان برگزار شود که حریف مختاری در این دیدار حضور پیدا نکرد.

در این وزن محمدعلی گرایی دیگر نماینده ایران بود که با شکست برابر سلیمانوف از دور مسابقات کنار رفت و رسما المپیک پاریس را از دست داد. ناکامی مختاری و گرایی در رسیدن به فینال موجب شد تا دوبنده تیم ملی در وزن ۷۷ کیلوگرم به امین کاویانی‌نژاد برسد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم محمدحسین محمودی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه عدم حضور تورنیکه جاماشویلی از گرجستان بر روی تشک، به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب دیوید لوسونزی قهرمان جهان از مجارستان شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. محمودی در این گروه با نتیجه ۸ بر صفر نورسلطان تورسینوف قهرمان آسیا از قزاقستان را شکست داد و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر ۴ علی جنگیز قهرمان جهان از ترکیه را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

پیش از این پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم به نشان نقره مسابقات رسید و محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی نیز مدال برنز پیکارهای وزن ۶۷ کیلوگرم را از آن خود کردند.

حذف محمدعلی گرایی از دور مسابقات ۷۷ کیلوگرم و اشتباه مرگبار سعید اسماعیلی در نیمه نهایی مسابقات وزن ۶۷ کیلوگرم برجسته‌ترین اتفاق رقابت‌های بوداپست برای نمایندگان ایران بود. محمدرضا گرایی نیز با شکست در مرحله نیمه نهایی از صعود به فینال بازماند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ