مخالفت آلمان با طرح فرانسه برای اعزام نیرو به اوکراین

اقتصاد ایران: صدراعظم آلمان بار دیگر آشکارا ایده اعزام نیروهای آلمانی و ناتو به اوکراین را که اخیرا از طرف رئیس جمهور فرانسه مطرح شده، رد کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، پس از اینکه "امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که می خواهد مربیان نظامی به اوکراین بفرستد، "اولاف شولتز"، صدراعظم آلمان بار دیگر به وضوح ایده اعزام سربازان آلمانی به این منطقه جنگی را رد کرد.

وی روز شنبه در یک رویداد انتخاباتی حزب سوسیال دموکرات در دویسبورگ گفت: ما به جلوگیری از تشدید تنش ادامه خواهیم داد. وی تاکید کرد که این همچنین شامل بیانیه صریح "جو بایدن"، رئیس جمهور آمریکا و خودش نیز می شود: هیچ سربازی از کشورهای ما و نه از ناتو در اوکراین وجود نخواهد داشت .

شولتز تاکید کرد که استانداردهای حمایت آلمان را می توان در یک عنوان خلاصه کرد: "احتیاط، احتیاط، احتیاط مهم است که از اوکراین حمایت کنیم، اما از تشدید جنگ بین روسیه و ناتو جلوگیری کنیم."

رئیس جمهور فرانسه اعلام کرده که به منظور حمایت بیشتر از اوکراین ائتلافی از متحدین برای اعزام مربیان نظامی غربی به اوکراین تشکیل می‌دهد.

ماکرون در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در پاریس گفت: چندین شریک قبلاً در این باره توافق کرده‌اند.

ماکرون با توضیح اینکه در برخی مناطق و "تحت شرایط خاص" آموزش سربازان اوکراینی در کشور خود کارآمدتر و کاربردی‌تر است گفت: بنابراین، پیشنهاد فرستادن مربیان نظامی غربی از اوکراین یک "درخواست قانونی" است.

سخنگوی سفارت روسیه پیشتر اعلام کرده بود که مستشاران نظامی غربی در اوکراین "هدف قانونی" هستند.

با این حال، هیچ حمایتی از این طرح ماکرون از سوی کاخ سفید نیز وجود ندارد. "جان کربی"، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در این باره گفت: بایدن به مواضع ماکرون احترام می گذارد. اما از زمان آغاز جنگ در اوکراین، رئیس جمهور آمریکا به صراحت گفته است که سربازان آمریکایی را به آنجا اعزام نخواهد کرد. کربی تأکید کرد: تاکنون چنین بوده است و در آینده نیز چنین خواهد بود. بایدن از همان ابتدا به صراحت گفت: ما خواهان جنگ جهانی سوم یا جنگ با روسیه نیستیم.

انتهای پیام/

.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ