سفر باقری به دمشق؛ استمرار روابط مستحکم در سوریه پساجنگ

اقتصاد ایران: مهمترین پیام سفر سرپرست وزارت خارجه کشورمان به سوریه این بود که روابط راهبردی تهران و دمشق در دوره پساجنگ مستحکم تر از همیشه دنبال خواهد شد و ایران از عادی سازی روابط خارجی سوریه با کشورهای عربی و اسلامی حمایت بعمل می آورد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، علی باقری سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در حالی هفته گذشته پس از بیروت راهی دمشق شد که سوریه پس از عبور از جنگ داخلی به مرور درحال ورود به مرحله ای جدید پس از سالهای متمادی جنگ و مبارزه با تروریسم است.

 

.

 

علی باقری درحالی وارد سوریه شد که هفته قبل از آن بشار اسد، رئیس جمهور این کشور برای دومین بار برای شرکت در اجلاس اتحادیه عرب به منامه عزیمت کرد.

ارتباط این دو سفر در اینجاست که برخلاف فضاسازی رسانه های غربی، روابط تهران و دمشق مستحکم تر از همیشه دنبال می شود و سوریه شریک راهبردی ایران در جهان عرب محسوب می شود. جمهوری اسلامی ایران همواره از عادی سازی روابط سوریه با کشورهای عربی و اسلامی حمایت بعمل آورده و تاکید کرده که تصمیم برخی کشورها در حمایت از مخالفان مسلح اشتباه بود.

در این فضا سفر سرپرست وزارت خارجه به دمشق گواه این امر است که روابط جمهوری اسلامی ایران و دولت سوریه طی نزدیک به 5 دهه مستحکم تر از همیشه شده است. سیاست راهبردی جمهوری اسلامی تقویت روابط با کشورهای همجوار در قالب سیاست همسایگی بوده که در دوره پس از جنگ در سوریه منجر به تعمیق روابط راهبردی دو کشور در همه حوزه ها به ویژه اقتصادی خواهد شد.

 

با این حال سوریه به دلیل موقعیت تاریخی، جغرافیایی و سیاسی منحصر بفرد در منطقه در تحولات فلسطین هم جایگاهی بی نظیر دارد و نمی‌توان آنرا نادیده گرفت. در این بین رایزنی با مقامات عالی رتبه دمشق درخصوص تحولات فلسطین و لبنان هم از اهمیت بالایی برای تهران برخوردار است.

انتهای پیام/

            

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ