نعیم قاسم: ایران رهبر جنبش‌های مقاومت و آزادی‌بخش است

اقتصاد ایران: معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد:ایران رهبر جنبش‌های مقاومت و آزادی بخش است و یک‌تنه مقابله با نظام تک قطبی حامی رژیم صهیونیستی را به دوش می‌کشد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که در سفارت کشورمان در بیروت برگزار شده بود، به تحولات منطقه و در راس آن جنگ غزه اشاره و اعلام کرد: ایران رهبر جنبش‌های مقاومت و آزادی بخش است و یک‌تنه مقابله با نظام تک قطبی حامی رژیم صهیونیستی را به دوش می‌کشد.

شیخ نعیم قاسم اظهار داشت: رژیم اشغالگر صهیونیستی یک رژیم ناتوان بوده و با ارتکاب به نسل کشی علیه کودکان، زنان و غیرنظامیان بی‌گناه شکست خورده است. رژیم اشغالگر همچنین از فروپاشی سیاسی و جبهه داخلی خود رنج می‌برد و در وضعیت فجیعی از هرج و مرج قرار دارد و صهیونیست‌ها حتی بر سر یک مسئله نمی‌توانند اتفاق نظر داشته باشند.

وی در ادامه به روند تقابل مقاومت در جبهه جنوب لبنان با دشمن صهیونیستی پرداخته و گفت: رویارویی حزب الله با دشمن اشغالگر در جنوب لبنان یک نبرد برای حمایت از مقاومت و مردم فلسطین است. در مقابله میدانی ما فقط به نبرد در عرصه میدانی می‌پردازیم و صحبتی درباره سیاست وجود ندارد. بار دیگر تاکید می‌کنیم که جبهه جنوب لبنان متوقف نخواهد شد؛ مگر اینکه جنگ در غزه به طور کامل پایان یابد.

معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد: مقاومت در لبنان هیچ برنامه‌ای برای حرکت به سمت جنگ گسترده ندارد، اما اگر دشمن به دنبال انجام رفتار تحریک آمیزی باشد به این معناست که تصمیم به جنگ گرفته و به تبع آن حزب الله با همه قدرت در برابر صهیونیست‌ها خواهد ایستاد.

این مقام حزب الله در واکنش به تحرکاتی که آمریکا و برخی کشورهای غربی برای متوقف کردن جبهه جنوب لبنان انجام می‌دهند و هیئت‌های خود را به این کشور می‌فرستند اظهار داشت: اگر می‌خواهید سیاست در میدان تاثیر داشته باشد، پس ابتدا جنگ غزه را متوقف کنید تا جبهه لبنان هم متوقف شود و ابتدا با فلسطینی‌ها به توافق برسید و جنگ غزه را به شکل کامل به پایان برسانید.

از طرف دیگر شیخ «علی الخطیب» نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نیز در این مراسم به نوبه خود اعلام کرد: زمانی که فلسطین اشغال شده بود اختلافات زیادی میان امت اسلامی وجود داشت به ویژه در سطح مذهبی و فرقه‌ای. بنابراین امام خمینی (ره) در تفکر راهبردی خود به این موضوع پی بردند و بر وحدت اسلامی به عنوان مبنای پروژه آزادی فلسطین تاکید کردند.

وی افزود: امام خمینی (ره) به شعار وحدت اسلامی برای آزادی فلسطین جامه عمل پوشاندند و این همان رویکردی است که جمهوری اسلامی ایران امروز در برابر دشمن صهیونیستی و حامیان آن دنبال می‌کند؛ به طوری که امروز شاهد وحدت همه جبهه‌ها علیه اشغالگران هستیم و رژیم صهیونیستی اگر به دنبال تجاوز باشد با کل امت اسلامی از جمله همه مولفه‌ها و جبهه‌های آن مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ