باقری: در ادامه دیپلماسی فعال در نشست دی هشت شرکت می‌کنیم

اقتصاد ایران: سرپرست وزارت خارجه کشورمان در بدو ورود به استانبول برای شرکت در نشست دی هشت با اشاره به اهداف سفر به ترکیه اعلام کرد ایران در مسیر دیپلماسی فعال خود برای حمایت از جریان مقاومت مردم مظلوم فلسطین علیه اشغالگری و تجاوز گری در نشست دی هشت شرکت خواهد کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در بدو ورود به استانبول برای شرکت در نشست دی هشت با اشاره به اهداف سفر به ترکیه گفت: جمهوری اسلامی ایران در مسیر دیپلماسی فعال خود برای حمایت از جریان مقاومت مردم مظلوم فلسطین علیه اشغالگری و تجاوز گری صهیونیست‌ها به طور موثر در این نشست شرکت خواهد کرد.

باقری با اشاره به اینکه این نشست با موضوع فلسطین تشکیل جلسه داده است، ادامه داد: نشست وزیران خارجه هشت کشور در حال توسعه اسلامی در ترکیه تشکیل خواهد شد. با وجود اینکه کارکرد اصلی این گروه اقتصادی است به جهت اهمیت موضوع فلسطین و اهتمامی که کشورهای اسلامی برای پایان دادن به نسل کشی و جنایات صهیونیست‌ها و همینطور کمک به حمایت از مردم مظلوم‌ فلسطین به ویژه مردم بی پناه و مقتدر غزه دارند، این نشست با این موضوع برگزار خواهد شد.

سرپرست وزارت امور خارجه افزود: این نشست در واقع اختصاص پیدا کرده است به موضوع غزه و کارهایی که هشت کشور اسلامی در حال توسعه می‌توانند در این زمینه برای عملی کردن کمک‌های موثر سیاسی برای پایان دادن به نسل کشی صهیونیست‌ها و کمک به مردم‌ مظلوم غزه طراحی و تدبیر کنند.

باقری با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در مسیر دیپلماسی فعال خود برای حمایت از جریان مقاومت مردم مظلوم فلسطین علیه اشغالگری و تجاوز گری صهیونیست‌ها به طور موثر در این نشست شرکت خواهد کرد، گفت: ما امیدواریم‌ که تعامل و هم افزایی بین کشورهای اسلامی به ویژه مجموعه گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه بتواند به سایر حرکت‌هایی که در سطح منطقه میان‌کشورهای اسلامی و دیگر کشورها در گستره جهان که در حال حاضر در حال یک بالندگی جدی هست کمک بکنند و این مسیر سیاسی کمک‌حال جدی مردم فلسطین و مقاومت مردم مظلوم غزه باشد.

سرپرست وزارت امور خارجه در پایان با اشاره به دیدارهای خود در حاشیه این نشست گفت: قاعدتا در حاشیه این‌ نشست دیدارهایی جداگانه با وزرای خارجه کشورهای حاضر در این‌نشست انجام خواهد شد و نشستی با وزیر خارجه ترکیه در این چهارچوب خواهیم داشت.

نشست فوق العاده وزیران امور خارجه گروه دی-8 در استانبول، از نظر اتخاذ موضع واحد علیه تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه که از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی (15 مهر 1402) تاکنون ادامه دارد، از اهمیت زیادی برخوردار است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ