پوتین: هدف ما تبدیل شدن به یکی از چهار اقتصاد بزرگ جهان است

اقتصاد ایران: رئیس جمهور روسیه در مجمع بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ با اشاره به اینکه کشورهایی که رهبر بودند سعی می‌کنند رهبری را با تمام وجود حفظ کنند، اعلام کرد هدف این کشور تبدیل شدن به یکی از چهار اقتصاد بزرگ جهان است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، کاظم جلالی، سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در روسیه در روز سوم حضور خود در همایش بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ، در تاریخ 18 خرداد ماه در جلسه عمومی مجمع بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ شرکت کرد.

در این مجمع که مقامات کشورهای مختلف، نمایندگان سفارتخانه‌های خارجی مقیم و دولتمردان روسی حضور داشتند، ولادیمیر پوتین در ابتدای سخنان خود اظهار داشت کشورهایی که رهبر بودند سعی می‌کنند رهبری را با تمام وجود حفظ کنند.

وی‌ در ادامه افزود: سهم روبل در معاملات صادرات و واردات به 40 درصد نزدیک می‌شود و روسیه از ژاپن پیشی گرفته و از نظر تولید ناخالص داخلی و برابری قدرت خرید در جایگاه چهارم قرار دارد و هدف این کشور تبدیل شدن به یکی از چهار اقتصاد بزرگ جهان است.

به گفته گفته پوتین، نرخ رشد در حال حاضر از میانگین جهانی فراتر رفته است.

وی در ادامه افزود که حجم حمل و نقل از طریق کریدور حمل و نقل بین المللی از طریق قلمرو فدراسیون روسیه به زودی یک و نیم برابر افزایش می‌یابد و توسعه زیرساخت‌های پرداخت نیز مهم است، زیرا اعتماد به زیرساخت‌های پرداخت کشورهای غربی تضعیف شده است و کشورهای دوست روسیه سه چهارم گردش مالی تجاری را تشکیل می‌دهند و کار با شرکای اتحادیه اقتصادی اوراسیا ادامه دارد، حجم تجارت متقابل هر ساله در حال افزایش است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ