کاربران ژاپنی آیفون سال‌ها است از RCS استفاده می‌کنند

اقتصاد ایران: پروتکل RCS رسماً در گوشی‌های آیفون ارائه نمی‌شود‌، اما ژاپنی‌ها مدت‌ها است از آن استفاده می‌کنند.

درحالی‌که اندروید به‌صورت گسترده به استقبال RCS رفته است، گوشی آیفون هنوز به این پروتکل دسترسی ندارد و دلیل اصلی، مقاومت اپل است. پیام‌های آیفون به آیفون ازطریق آی‌مسیج ارسال می‌شوند و به رنگ آبی درمی‌آیند، اما پیام گوشی‌های اندرویدی در آیفون سبزرنگ است و در قالب SMS ارسال می‌شود.

پشتیبانی از RCS قرار است با به‌روزرسانی iOS 18 در سرتاسر جهان برای کاربران آیفون فعال شود، اما جالب است که میلیون‌ها نفر در ژاپن، بدون اینکه بدانند، همین حالا درحال استفاده از آن هستند.

در ماه می ۲۰۱۸ (اردیبهشت و خرداد ۱۳۹۷)، دو اپراتور ژاپنی KDDI و NTT DOCOMO در همکاری با گروه تجاری سافت‌بنک اپلیکیشن +Message را راه‌اندازی کردند که به‌صورت پیش‌فرض روی بسیاری از گوشی‌های اندرویدی فروخته‌شده در آن کشور نصب است و کاربران آیفون می‌توانند +Message را از اپ‌استور اپل دریافت کنند.

به گفته‌ی نهاد تنظیم‌کننده‌ی استانداردهای RCS، اپلیکیشن +Message بر اساس استانداردهای این سازمان ساخته شده است و جایگزینی امن با قابلیت‌های فراوان برای پیام‌رسانی شخصی به‌شمار می‌رود.

اپلیکیشن +Message از اکثر ویژگی‌های استاندارد RCS مثل نمایش تیک خوانده‌شدن پیام، اشتراک‌گذاری فایل‌های چندرسانه‌ای، اشتراک‌گذاری فایل، پیام‌رسانی گروهی و افزایش قابل‌توجه تعداد کاراکتر پشتیبانی می‌کند. این اپلیکیشن از قابلیت پیام‌رسانی تجاری RCS نیز پشتیبانی می‌کند که به کاربران ژاپنی اجازه می‌دهد به‌صورت مستقیم با کسب‌وکارها و سرویس‌های مختلف ارتباط برقرار کنند.

«لاین» محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان ژاپن به‌حساب می‌آید، اما ظاهراً +Message نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. GSMA با استناد به آمار شرکت تحقیقاتی Mobilesquared پیش‌بینی کرده بود که تعداد کاربران فعال +Message تا پایان سال ۲۰۲۰ به ۱۷٫۵ میلیون نفر برسد.

مقالات مرتبط:
  • تغییر مهم آی‌مسیج در iOS 18 لو رفت؛ پشتیبانی از RCS در راه است
  • اپل منو تنظیمات و کنترل‌سنتر را در iOS 18 متحول می‌کند

شرکت Synchronoss Technologies که مدیریت زیرساخت +Message را بر عهده دارد، در گزارش درآمدی سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ اعلام کرد این اپلیکیشن روی بیش‌از ۲۵ میلیون دستگاه در ژاپن دردسترس قرار دارد. نمی‌دانیم چه تعداد از این ۲۵ میلیون دستگاه، سیستم‌عامل iOS را اجرا می‌کنند، اما باتوجه‌به اینکه طبق گزارش IDC سهم بازار آیفون در ژاپن به حدود ۵۲ درصد می‌رسد، می‌توان نتیجه گرفت احتمالاً میلیون‌ها کاربر آیفون در ژاپن حداقل یک‌بار پیام RCS را ارسال یا دریافت کرده‌اند.

با فعال‌شدن RCS در اپلیکیشن Messages آیفون در سال جاری، کاربران آیفون در سرتاسر جهان این امکان را خواهند داشت تا ازطریق RCS با کاربران اندرویدی پیام رد و بدل کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ