دیدار رئیس فدراسیون جهانی کوراش با وزیر ورزش

اقتصاد ایران: رئیس فدراسیون جهانی کوراش و هیئت همراه امروز با وزیر ورزش و جوانان دیدار کردند.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، حیدر فرمان رئیس  فدراسیون بین‌المللی کوراش امروز(پنجشنبه - 17  خرداد ماه) همراه با هیئت همراه از فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا با حضور در وزارت ورزش و جوانان با کیومرث هاشمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

کیومرث هاشمی در این دیدار گفت: خوشحالیم که بار دیگر آقای حیدر فرمان را در ایران می‌بینیم. آقای حیدر فرمان همیشه به ورزش ایران کمک کرده است‌ و الان مسئولیت رشته‌ای را برعهده گرفته که ریشه تاریخی در آسیایی میانه دارد. ازبکستان خاستگاه این رشته است و ما نیز ارتباط خوبی با این کشور داریم. تشکر می‌کنم از آقای حیدر فرمان به جهت انتخاب آقای نصیری‌نژاد که یک ظرفیت خوب را برای ورزش ایران ایجاد می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به پیام تسلیت حیدر فرمان در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان گفت: ایران رئیس جمهوری را از دست داد که پشتوانه واقعی ورزش کشور بود، ولی جمهوری اسلامی همیشه نشان داده که از گذرگاه‌های سخت عبور می‌کند و بهترین اتفاقات برای کشور رقم خواهد خورد‌.

وی افزود: رشته ورزشی کوراش رشته‌ای است که ریشه فرهنگی در آسیای میانه و ایران دارد و ما باید از این ظرفیت فرهنگی برای توسعه این رشته در ایران استفاده کنیم. وجود رشته کشتی با چوخه که شباهت زیادی با رشته کوراش دارد می‌تواند زمینه‌ساز توسعه این رشته در ایران شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: مهمترین ویژگی رشته کوراش احترام به حریف است که خیلی نمود دارد و آنهم مربوط به ریشه فرهنگی آن است. ما از این ویژگی باید برای توسعه کوراش در دنیا استفاده کنیم. نقاط ضعفی نیز وجود دارد که باید برطرف شود. آگاهی کم مردم دنیا نسبت به این رشته یکی از ضعف‌های این رشته است و باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود که کوراش توسعه پیدا کند. ما زمانی می‌توانیم به توسعه برسیم که این رشته نیز مانند تکواندو توسعه جهانی داشته باشد. کمبود زیرساخت‌های ورزشی نیز یکی دیگر از مشکلات این رشته است و جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در این رشته اعلام کرده است.

وی گفت: محدودیت‌های فرهنگی نیز در برخی کشورها وجود دارد که باعث شده در بخش بانوان آنطور که باید رشته کوراش رشد پیدا نکند. فدراسیون جهانی و آسیایی باید در راستای توسعه این رشته قدم‌های بهتری بردارند. منابع مالی محدود یکی دیگر از نقاط ضعفی است که باید برطرف شود. هرچه کلاس‌های مربیگری برای این رشته برگزار شود می‌توان به توسعه کوراش کمک کرد.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: بحث کمبود توجه رسانه‌ای نیز باید برطرف شود و اقداماتی انجام داد که از طریق شبکه‌های اجتماعی در بین نسل جوان که به دنبال ورزش‌های نوظهور هستند از این رشته سنتی نیز بهره‌مند شوند‌.

هاشمی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و اردوهای تمرینی یکی دیگر از درخواست‌های ما از حیدر فرمان است. باید حمایت شود که اردوهای مشترک بین کشورهای آسیای میانه و همچنین دوره‌های آموزشی در کمپ اردویی کشورمان برگزار شود‌.

وزیر ورزش با اشاره به حضورش در اجلاس کشورهای عضو شانگهای گفت: با توجه به پیشنهاد برای فعال شدن انجمن ورزش این پیمان، ایران پیشنهاد داد که مسابقات فوتسال بین کشورهای عضو شانگهای برگزار شود. پیشنهاد می‌کنیم که کشور ازبکستان نیز از آنجا که عضو این اجلاس است پیشنهاد برگزاری مسابقات کوراش را بدهد و ما نیز حمایت خواهیم کرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: درست است که ماهیت رشته کوراش در آسیایی میانه و ازبکستان است ولی بین‌المللی شدن آن مدیون حیدر فرمان است‌. همین که این رشته در بازی‌های آسیایی حضور پیدا می‌کند نشان دهنده آغاز توسعه این رشته است. کشورهای حوزه نیز شاهد تلاش‌های آقای حیدر فرمان هستند و امیدواریم با تلاش‌های همه کشورهای منطقه شاهد رشد و توسعه این رشته باشیم‌.

حیدر فرمان رئیس فدراسیون جهانی کوراش نیز در این دیدار گفت: خوشحالم که بار دیگر به ایران می‌آیم. بار دیگر شهادت رئیس‌جمهور ایران و همراهان ایشان را تسلیت می‌گویم. آرزو میکنم روح این عزیزان شاد باشد و امیدوارم که کشور ایران هرچه زودتر این ایام غم‌بار را سپری کند.

وی ادامه داد: روابط ما با آقای هاشمی به زمانی برمی‌گردد که ایشان رئیس کمیته ملی المپیک بودند و از همان زمان ارتباطات خوبی بین ما بود. آقای هاشمی عضو شورای المپیک آسیا بودند و از تجربیات ایشان در راستای توسعه ورزش آسیا استفاده می‌کردیم.

رئیس فدراسیون جهانی کوراش خاطرنشان کرد: به خاطر میزبانی مسابقات کوراش در تهران از مسئولین ورزش ایران و فدراسیون ووشو تشکر می‌کنم. ما نسبت به گذشته فعالیت بیشتری در فدراسیون جهانی داریم و به دنبال تعامل بیشتر با کشور ایران هستیم.

فرمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران درحال حاضر وضعیت بسیار خوبی در رشته‌های قهرمانی دارد. ورزشکاران ایران در رشته‌های مختلف موفق به کسب مدال می‌شوند و در میادین مختلف افتخارآفرینی می‌کنند. تشکر می‌کنم از مسئولین فدراسیون ووشو که رشته کوراش زیرمجموعه این فدراسیون فعالیت می‌کند و امیدوارم در ادامه راه نیز کوراش به موفقیت‌های دوچندان در ایران دست پیدا کند.

وی افزود: سعی و تلاش همیشگی ما در راستای توسعه رشته کوراش در آسیا و دیگر کشورهای دنیا است. اعتقاد داریم که هنوز به نتیجه دلخواه نرسیده‌ایم ولی برای توسعه این رشته تلاش می‌کنیم.

در این دیدار اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی، صدیقی رئیس فدراسیون ووشو، ضیاءالدین خوجینیازوف نایب رئیس فدراسیون جهانی کوراش و نفراتی از کنفدراسیون جهانی و آسیایی کوراش حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ