دانشکده علوم پزشکی ملایر افتتاح شد 

اقتصاد ایران: همدان-دانشکده پرستاری ملایر پس از سال‌ها انتظار به دانشکده علوم پزشکی ارتقا یافت و آرزوی دیرینه مردم ملایر محقق شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار ملایر امروز در آئین افتتاح دانشکده علوم پزشکی ملایر اظهار کرد: در ادوار مختلف تلاش‌های بیشماری برای ایجاد دانشکده علوم پزشکی ملایر انجام شده و امروز این آرزوی دیرینه تحقق پیدا کرد و ملایر صاحب دانشکده علوم پزشکی شد.

سلمان اسماعیلی افزود: از حدود هزار روزی که آیت الله رئیسی، رئیس‌جمهور بود به طور میانگین هر ۵۰ روز در ملایر یک خدمت شاخص در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شده است.

وی تحقق دانشکده علوم پزشکی، افتتاح اورژانس بیمارستان امام حسین (ع)، افتتاح مرکز ناباروری بیمارستان مهر، افتتاح مرکز جامع سلامت شهر زنگنه، شبانه‌روزی شدن مرکز جامع سلامت اسلامشهر آق‌گل و علی آباد، تجهیز بیش از ۳۱ میلیارد تومان تجهیزات جدید پزشکی و اخذ مجوز بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی ملایر را از جمله اقدامات شاخص انجام شده در ملایر برشمرد و گفت: تا یک ماه آینده دستگاه آنژیوگرافی ملایر فعال و افتتاح می‌شود.

آموزشی شدن بیمارستان‌های ملایر از مهمترین مطالبات شهرستان

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت: خوشحالیم که با ارتقای دانشکده پرستاری یک فضای آموزشی با یک تراز مشخص در شهرستان ایجاد شد اما قانع نیستیم و اخذ و صدور مجوز دانشکده علوم پزشکی را بهانه‌ایی برای اخذ رشته‌های دیگر از جمله مامایی و … که از مطالبات شهرستان است می‌دانیم.

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه، ارتقا و مقاطع بالاتر تحصیلی، جذب هیأت علمی و آموزشی شدن حداقل یکی از بیمارستان‌های ملایر در گام نخست را از دیگر مطالبات مردم برشمرد.

به دنبال گردشگری سلامت در ملایر هستیم

نماینده دیگر ملایر با اشاره به اینکه شهرستان ملایر به نهاوند، تویسرکان و خنداب خدمات بهداشتی درمانی ارائه می‌دهد و قطب درمان جنوب استان است، گفت: ملایر این ظرفیت را دارد که بیش از پیش گسترش پیدا کند و ما به دنبال ایجاد گردشگری سلامت هستیم.

احمد آریایی‌نژاد با بیان اینکه در بحث توسعه‌یافتگی حق شهرستان‌های جنوب استان ادا نشده است، تأکید کرد: باید یکسری خدمات مورد نیاز را فراهم کنیم تا لازم نباشد بیماران برای کوچک‌ترین کارها به همدان مراجعه کنند.

وی گفت: پیشگیری مقدم بر درمان است اما متأسفانه در کشور ما سیاست‌گذاری‌ها به سمت تخصص و فوق‌تخصص حرکت کرده است، به طور قطع با نادیده گرفتن پیشگیری و بهداشت، کشور دچار چالش می‌شود.

آریایی‌نژاد، خروج نخبگان علمی به‌ویژه کادر پزشکی و پرستاری را بحرانی در حوزه بهداشت و درمان دانست و گفت: باید برای این قشر فکری شود تا جذب بازار کار شوند.

خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی بزودی در ملایر راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دانشگاه تمام همت را خود را در حوزه ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی بکار گرفته است و هیچ پایانی برای خدمت نیست.

محمدمهدی مجذوبی افزود: به زودی در حوزه آموزشی، خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی در ملایر راه‌اندازی می‌شود و افتتاح دانشکده علوم پزشکی یک نقطه شروع محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: دانشکده نیاز به هیأت علمی دارد و هیأت علمی نیاز به جذابیت، بحث رفاهیات و مسکن است که اگر بتوانیم در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم در جذب و نگهداری هیأت علمی موفق خواهیم بود.

وی به اهمیت خوابگاه در حوزه فراگیران اشاره کرد و گفت: دانشکده علوم پزشکی برای پرسنل نیاز به یک چارت جدید است که پیگیری‌های لازم را از طریق وزارت بهداشت و درمان برای اخذ تاییدیه انجام می‌دهیم تا دانشکده در حد نام خود چارت داشته باشد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ملایر نیز در این آئین گفت: به همت دانشگاه علوم پزشکی و پیگیری نمایندگان، فرمانداری و اوقاف، پس از ۲۰ سال توانستیم ساختمان موقوفه حاج ابوالقاسم ملایری را احیا کنیم و دانشکده علوم پزشکی را به این مکان منتقل کنیم.

مریم مدی‌نشاط بیان کرد: نیازمند مساعدت در خصوص تعمیر و تجهیز دانشکده جدید هستیم و با مساعدت‌های لازم مکان دانشکده پرستاری را به خوابگاه تغییر کاربری دهیم.

وی در بحث توسعه رشته‌های دانشکده گفت: شهرستان ملایر با وجود بیمارستان‌های امام حسین (ع)، مهر، امیرالمومنین (ع) این ظرفیت را دارد که رشته مامایی را جذب کنند و رشته پزشکی نیز به مجموعه رشته‌های دانشکده علوم پزشکی افزوده شود.

مدی‌نشاط در پایان خاطرنشان کرد: با اختصاص ۲ نفر عضو هیأت علمی دانشکده پیگیر برنامه اعتبار بخشی آموزشی شدن بیمارستان‌های مهر و امام حسین (ع) هستیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ