رشد ۱۰۰ درصدی سرانه فضاهای ورزشی استان کرمان

اقتصاد ایران: معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: سرانه ورزشی آموزش و پرورش استان در ابتدای آغاز به کار دولت ۲۶ سانتی متر مربع به ازای هر دانش آموز بود که این مقدار هم اکنون به ۴۴ سانتی متر مربع رسیده است.

محسن منوچهری نژاد گفت: ۱۲۶ فضای ورزشی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در آموزش و پرورش استان کرمان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: فضای آموزشی ایجاد شده در دولت سیزدهم در آموزش و پرورش استان کرمان شامل زمین چمن مصنوعی، کلاس درس تربیت بدنی، زمین والیبال ساحلی و سالن سقف بلند است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: سرانه فضای ورزشی استان کرمان در دولت سیزدهم رشد خوبی داشته است اما استاندارد و عدد نرمال یک متر است که هنوز با این مقدار فاصله داریم و نشان از کمبودهای ساختاری آن در سال های گذشته دارد.

منوچهری نژاد گفت: برای ایجاد فضای ورزشی در آموزش و پرورش استان کرمان در دولت سیزدهم ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه شده اما برای اینکه به سرانه استاندارد برسیم پنج هزار میلیارد ریال نیاز است و رشد ۱۰۰ درصدی سرانه ورزش دانش‌آموزان کرمان در دولت سیزدهم محقق شده است.

وی همچنین با اشاره به تشکیل کلاس درس تربیت بدنی در مدارس دوره ابتدایی تصریح کرد: هدف از برپایی این کلاس توسعه مهارت های بنیادین حرکتی مانند راه رفتن، گرفتن، پرتاب کردن، بالا رفتن، حفظ، تعادل و مهارت های بنیادین حرکتی در فضای ۱۰۰ متر زیر نظر معلم پایه یا مربی تربیت بدنی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان افزود: تجهیزات کلاس تربیت بدنی نیز شامل دیواره صخره نوردی، توپ فیزوبال، چوب تعادل، نردبان سوئدی و سایر وسایل مورد نیاز است، طرح شهید سلیمانی در آموزش و پرورش با رویکرد احداث و تجهیز فضاهای ورزشی در حال انجام است.

منوچهری نژاد با تاکید بر لزوم توجه به ساماندهی معلمان تربیت بدنی و مراقب سلامت در کلاس درس با توجه به رسته، افزود: طرح شهید سلیمانی در آموزش و پرورش با رویکرد احداث و تجهیز فضاهای ورزشی در حال انجام است.

وی اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی در آموزش و پرورش رویکرد مناسبی برای رفع چالش کمبود فضاهای ورزشی در مدارس استان کرمان است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: توجه به توانمندسازی مراقبان سلامت در قالب نهضت سلامت محور مدارس، راه اندازی کانون های ورزشی درون و برون مدرسه ای تابستانه، مهارت آموزی معلمان تربیت بدنی و مراقبان سلامت در مدارس نیز در دستور کار این اداره کل قرار دارد، ۷۵۰ هزار دانش در استان کرمان با همراهی ۴۴ هزار و ۵۱۹ فرهنگی در قالب ۲۹ هزار و ۲۷۰ کلاس درس در ۶ هزار و ۲۰ مدرسه استان کرمان مشغول به تحصیل هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ