شهروندان از پرداخت بیعانه به سایت‌های واسط خرید خودداری کنند

اقتصاد ایران: زنجان-رییس پلیس فتای استان زنجان با اشاره به دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی گفت: شهروندان هنگام مراجعه به سایت‌های واسط یا مشابه از پرداخت وجه تحت عنوان بیعانه خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیداحمد موسوی گفت: در پی شکایت و مراجعه حضوری یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، با بررسی‌های صورت گرفته معلوم شد شاکی از طریق سایت دیوار برای خرید کالا اقدام، و پس از واریز وجه اجناسِ خریداری شده، فروشنده از ارسال کالا خودداری کرده و جواب تلفن او را نداده است که این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و پلیسی، متهم به‌هویت معلوم در استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و به پلیس فتا استان انتقال داده شد.

این مسئول انتظامی اظهار دکرد: در تحقیقات اولیه متهم به چندین فقره کلاهبرداری با این شگرد در فضای مجازی اعتراف و اقرار کرد با درج تصاویر اجناس با برندهای معروف در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی پس از ترغیب شهروندان به پرداخت مبلغ اجناس خریداری شده، از ارسال کالا خودداری می کرده است.

موسوی گفت: کلاهبرداران سایبری با تبلیغات و درج آگهی جعلی مثل فروش کالا به قیمت پایین‌تر از ‏بازار، تحویل رایگان درب منزل، یا عودت کالا در صورت درخواست مشتری در کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی برای فریب و ترغیب کاربران فضای مجازی به خرید اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس فتای زنجان گفت: شهروندان به هیچ وجه به تبلیغات فریبنده افراد در فضای مجازی توجه نکنند و کلیه اجناس مورد استفاده را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

زمین خواری در ایجرود

فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود از کشف یک فقره زمین خواری و تصرف اراضی ملی به ارزش ۸ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد معصومی راد اظهار داشت: برابر گزارش ارسالی، فردی که در یکی از روستاهای شهرستان ایجرود اقدام به تصرف غیر قانونی اراضی ملی کرده بود شناسایی شد.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی و با حضور کارشناس منابع طبیعی به محل مورد نظر از توابع شهر زرین آباد اعزام که با بررسی‌های میدانی انجام شده مشخص شد ۵ هکتار از اراضی ملی را به صورت غیر قانونی تصرف شده است.

این مقام انتظامی در شهرستان ایجرود تصریح کرد: در این رابطه یک نفر احضار و ضمن اعتراف به جرم ارتکابی، با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی ایجرود ارزش اراضی ملی خلع شده را برابر نظر کارشناسان ۸ میلیارد ریال عنوان کرد.

کشف کالای قاچاق در زنجان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان در پی اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از کشف ۵۵ میلیاردی انواع کالای قاچاق خبر داد.

سرهنگ حسین بدری بیان داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان در اجرای طرح ۲۴ ساعته تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و احتکار کالاهای اساسی، حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی استان به ۴ دستگاه خودرو مشکوک شده و همچنین از وجود یک انبار احتکار کالا در شهر زنجان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی، در بازرسی از انبار مذکور ۸۲ حلقه لاستیک خودرو سنگین احتکار شده و همچنین در بازرسی از خودروهای موصوف نیز در مجموع ۱۰۴ هزار لیتر سوخت گازوئیل خارج از شبکه توزیع و ۹۵۵ کیلوگرم مغز فندق خارجی قاچاق را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را بیش از ۵۵ میلیارد ریال بر آورد کرده اند، تصریح کرد: در این راستا پنج متهم دستگیر و به همراه پرونده‌های متشکله برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ بدری خاطرنشان کرد: مبارزه بی امان با پدیده شوم قاچاق از اولویت‌های این پلیس است و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک در این زمینه، مراتب را به ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ و یا مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ