قدردانی کنگره ملی عربی از نقش ایران در حمایت از فلسطین

اقتصاد ایران: کنگره ملی عربی در نشست خود در بیروت با اشاره به اینکه عملیات طوفان الاقصی واقعیت جدیدی را در معادله درگیری عربی-صهیونیستی به وجود آورد، از حمایت‌های گروه‌های مقاومت از غزه و نیز نقش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مردم و مقاومت فلسطین، قدردانی کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کنگره ملی عربی در بیانیه پایانی سی و سومین نشست خود که اخیرا تحت عنوان «طوفان الاقصی» در بیروت برگزار شد از تلاش‌های گروه‌های مقاومت فلسطین در حماسه طوفان الاقصی که واقعیت جدیدی را در معادله درگیری اعراب و صهیونیست‌ها ایجاد کرد، قدردانی نمود.

به گزارش المیادین، کنگره ملی عربی در بیانیه خود با قدردانی از مقاومت قهرمانانه مردم فلسطین و رزمندگان گردان‌های شهید عزالدین القسام، سرایا القدس و همه گروه‌های فلسطینی در این نبرد سرنوشت ساز با دشمن صهیونیستی تاکید کرد: ایستادگی ملت فلسطین در سراسر این سرزمین با جغرافیایی تاریخی آن، نقش بسزایی در پیشبرد تلاش‌های مقاومت و توسعه توانمندی‌های آن و نیز افزایش اعتماد به قدرت مقاومت جهت تحقق پیروزی قاطع برای آزادسازی فلسطین از شر اشغالگران دارد. این استواری موجب تسریع در تکمیل عملیات آزادسازی فلسطین و تشکیل کشور فلسطین از نهر تا بحر خواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: حملات جنون آمیز شبه نظامیان شهرک نشین صهیونیست و نظامیان ارتش رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین در شهرها، روستاها و همه مناطق کرانه باختری و همچنین حملات وحشیانه علیه اراضی، منازل و اموال فلسطینی‌ها که تحت نظارت مستقیم کابینه فاشیست صهیونیستی قرار دارد را به شدت محکوم می‌کنیم.

کنگره ملی عربی با قدردانی از تلاش‌های مقاومت اسلامی در لبنان، یمن، عراق و سوریه و پایداری آنها در برابر دشمن اشغالگر تاکید کرد: تصمیم گروه‌های مقاومت برای حمایت از غزه در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها یک تصمیم فوق العاده بود و پروژه وحدت امت اسلامی و وحدت عرصه‌های مقاومت را محقق ساخت و بیانگر آگاهی استراتژیک عمیق مقاومت و شجاعت بی‌نظیر آن است.

این کنگره همچنین نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت و ملت فلسطین را ستوده و از آن قدردانی کرد.

کنگره ملی عربی ضمن ادای احترام به اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی خواستار آزادی فوری و بدون تاخیر آنها شده و از همه گروه‌های فلسطینی خواست تا فداکاری‌های ملت فلسطین و این تحولات بزرگ را در چارچوب منافع آرمان فلسطین قرار دهند و به سمت تشکیل یک دولت وحدت ملی در کرانه باختری و نوار غزه با مرجعیت ملی مورد توافق همه فلسطینی‌ها حرکت کنند.

در ادامه بیانیه کنگره ملی عربی آمده است: ما از حمایت‌های جهانی از غزه در مقابله با کمپین‌های نسل کشی صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، به ویژه حمایت دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر کشورهای جهان از مردم غزه قدردانی می‌کنیم. ما همچنین قدردان تلاش‌های رسمی کشورهای الجزایر و آفریقای جنوبی برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی در سطح حقوقی و سیاسی در جهان به خاطر جنایات شنیع آنها ضد مردم فلسطین هستیم.

کنگره ملی عربی ضمن تمجید از کشورهایی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرده و کشور فلسطین را به رسمیت شناختند، اقدامات کشورهایی که با مواضع سیاسی خود و حمایت مادی و نظامی از رژیم صهیونیستی، شریک جنایات این رژیم در نوار غزه هستند را محکوم کرد.

این کنگره همچنین با تاکید بر حمایت از سوریه در برابر تجاوزات خارجی که 13 سال است این کشور در معرض آن قرار دارد اعلام کرد: ما از وحدت، هویت و استقلال و حاکمیت سوریه حمایت و اشغالگری صهیونیست‌ها، آمریکا و ترکیه در اراضی سوریه را محکوم می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ