واکنش نمایندگی ایران در ژنو به تصویب قطعنامه ضد ایرانی

اقتصاد ایران: نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد در ژنو در واکنش به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس نوشت: مسئولیت بازگشت، راه اندازی مجدد، جبران خسارات وارده و همچنین اطمینان از عدم تسلیم مجدد بر عهده طرف متخلف است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد در ژنو در واکنش به تصویب قعطنامه ضد ایرانی در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: برای یادآوری، این ایران نبود که در می 2018 از برجام خارج شد و با تحقیر کامل اصل لزوم قراردادها و با نقض شدید قطعنامه 2231 شورای امنیت، دیگران را وادار به پیروی از آن کرد.

نمایندگی ایران ادامه داد: همچنین این ایران نبود که تعهدات خود را برای جلب رضایت طرف متخلف نادیده گرفت.

ایران تصریح کرد: مسئولیت بازگشت، راه اندازی مجدد، جبران خسارات وارده و همچنین اطمینان از عدم تسلیم مجدد بر عهده طرف متخلف است.

روز گذشته در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی سه کشور اروپایی بررسی و اعضا این قطعنامه پیشنهادی را تصویب کردند.

این قطعنامه ضدایرانی ارائه شده توسط تروئیکای اروپا با 20 رای موافق، 2 رای مخالف و 12 رای ممتنع به تایید شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسید.

وزارت خارجه نیز در بیانیه‌ای در واکنش به صدور قطعنامه نوشت: جمهوری اسلامی ایران ارائه و تصویب این قطعنامه را اقدامی سیاسی و غیرسازنده و در ادامه سیاست‌های شکست خورده قبلی برخی از کشورهای غربی و تلاشی برای سوءاستفاده سیاسی از سازوکارهای بین‌المللی علیه کشورهای مستقل می‌داند.

وزارت خاجه در این بیانیه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران متعهد به ادامه همکاری فنی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب حقوق و تکالیف بین‌المللی خود براساس معاهده عدم اشاعه و موافقتنامه پادمان است. 

ایران همچنین نوشته است: صدور این قطعنامه، هیچ تأثیری بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای ادامه بهره‌برداری صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و عمیاتی ساختن طرح‌های توسعه‌ای هسته‌ای خود مطابق با حقوق کشور ذیل معاهدات ذیربط بین‌المللی ندارد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ