اولین مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا علیه دادگاه لاهه

اقتصاد ایران: مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قانونی دیوان کیفری بین‌المللی را به تحریم در صورت صدور حکم علیه متحدان آمریکا تهدید کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مجلس نمایندگان آمریکا قانونی را به تصویب رساند که در صورت صدور حکمی علیه متحدان این کشور یا انجام تحقیقات علیه آن‌ها از سوی دیوان کیفری بین‌المللی (لاهه)، این دادگاه بین‌المللی تحت تحریم قرار خواهد گرفت.

ساعتی پیش نیز جوبایدن رئیس جمهور آمریکا طی مصاحبه با مجله تایم با اشاره به دادخواست دیوان کیفری بین‌المللی مبنی بر بازداشت نخست‌ وزیر و وزیر جنگ اسرائیل گفت: «دیوان کیفری بین‌المللی چیزی است که ما آن را به‌ رسمیت نمی‌شناسیم. اما یک موضوع مشخص است و آن مردم غزه و فلسطینی هایی هستند که به دلیل کمبود غذا، آب و دارو بسیار رنج می‌برند».

تصویب این قانون که البته باید در کنگره نیز به تصویب برسد، پس از آن است که در تاریخ 19 اردیبهشت ماه نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا از آماده کردن طرحی خبر دادند که در صورت صدور قرار بازداشت مقامات اسرائیلی از سوی دیوان کیفری بین‌المللی، آمریکا مقامات این نهاد حقوقی را تحریم کند.

«مایکل مک‌کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به وبگاه خبری آکسیوس گفته بود: «ما این قانون احتیاطی را تنها در صورتی که مجبور شویم، مطرح خواهیم کرد».

مجلس نمایندگان آمریکا در تسلط جمهوری‌خواهان قرار دارد و پیش از این نیز 12 سناتور جمهوریخواه  با ارسال نامه‌ شدیداللحنی به «کریم خان» دادستان دیوان بین المللی کیفری او را تهدید کردند که در صورت صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی، او و مقامات دادگاه و اطرافیان و خانوده‌اش با «عواقب جدی» مواجه خواهند شد.

همزمان گفته می شود نتانیاهو با تشکیل کارگروهی ویژه متشکل از وکلا و مقامات ارشد حقوقی این رژیم همچون یاریو لوین، وزیر دادگسترس در تلاش اند تا مانع از هرگونه صدور تعقیب بین المللی مقامات سیاسی و فرماندهان و نظامیان اسرائیلی از سوی دادگاه بین المللی لاهه شوند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ