عظیمی:از باخت بدم می‌آید اما از آن نمی‌ترسم/تابع کادر فنی‌ام

اقتصاد ایران: قهرمان وزن ۹۲ کیلوگرم جام تختی تأکید کرد، برای حضور در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی و زیر ۲۳ سال جهان تابع نظر کادر فنی تیم ملی است.

- اخبار ورزشی -

محمدمبین عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره اینکه با چه میزان آمادگی در رقابت‌های جام تختی کشتی گرفت، اظهار داشت: من بعد از ماه رمضان تمرینم را شروع کردم. فکر می‌کنم تقریباً یک ماه استراحت کرده بودم.

وی در پاسخ به این پرسش که «روزه گرفتن منافاتی با انجام تمرینات حرفه‌ای کشتی ندارد؟»، گفت: به نظر من به ورزشکار بستگی دارد. من خودم خیلی دوست دارم یک ماه اینطور زندگی کنم، خصوصاً اینکه مسابقه‌ای در پیش نبود که بخواهم سنگین تمرین کنم. روزی یک جلسه تمرین و در حد 60 درصد، این برای من هیچ آسیبی نداشت و به نوعی فرصت خوبی هم بود که استراحت کنم. بعد از آن، با آمادگی روحی و روانی بهتری تمریناتم را استارت زدم و این خیلی به من آرامش داد و هم از نظر جسمی و هم روحی ریکاوری شدم.

این کشتی‌گیر سقزی ادامه داد: بعد از شروع تمرینانم، در یکی دو اردوی تیم ملی هم حضور داشتم و بعد از آن دو سه هفته در تهران تمرین کردم. بدنم سرحال بود، اما در پیک آمادگی نبودم. البته که لازم هم نبود و پیک آمادگی باید دو سه بار در سال و برای مسابقات مهم باشد.

قهرمان سال 2023 جوانان جهان درباره اینکه فکر می‌کند با این قهرمانی به دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی آلبانی نزدیک شده‌ است یا خیر، خاطر نشان کرد: ما دو مسابقه جهانی اوزان غیرالمپیکی و زیر 23 سال جهان را در آلبانی در پیش داریم. هر چیزی که کادر فنی تیم ملی بگوید، همان کار را خواهم کرد، اگر مسابقه دیگری هم پیش رو باشد و لازم به حضورم در آن باشد، کشتی خواهم گرفت. من از مسابقه دادن نمی‌ترسم. از باختن بدم می‌آید، اما از باختن نمی‌ترسم و سعی می‌کنم از اشتباهاتی که منجر به شکستم شده است، درس بگیرم و همه تلاشم بر این است که یک اشتباه را دو بار تکرار نکنم. هر مسابقه‌ای که لازم باشد، آنجا روی تشک خواهم رفت.

عظیمی که در چند سال اخیر در سه تورنمنت خوب روس‌ها کشتی گرفته و روی سکو رفته است، در این باره نیز یادآور شد: یک بار با تیم ملی جوانان و دو بار هم در دو جام یاریگین و کرکین در رده سنی بزرگسالان به روسیه رفتم. کشتی گرفتن در روسیه در عین حال که سخت است، اما چون سطح فنی بالایی دارد، کلی تجربه برای کشتی‌گیر به همراه دارد. حضور در این تورنمنت‌ها به لحاظ فنی خیلی به من کمک کرد، هم فنی و هم از نظر خودباوری، هرچند در آخرین تورنمنت روس‌ها که شرکت کردم، در فینال به خاطر دو سه اشتباهی که داشتم، باختم اما خوب شد این تجربه را در فینال جام یاریگن به دست آوردم تا در مسابقه مهم‌تر و رسمی تکرارش نکنم.

وی که بعد از جدا شدن از تیم ملی جوانان با طلای جهانی، حالا به یکی از مدعیان دوبنده 92 کیلوگرم تیم ملی بزرگسالان تبدیل شده است، تصریح کرد: می‌دانم رسیدن به آن هدفی که دنبالش می‌کنم مستلزم تلاش و زحمت زیادی است. باید سبک زندگی و نوع تمرین خاصی را دنبال کنم و همه تمرکزم روی هدفم باشد. قطعاً لطف خدا هم شامل حالم خواهد شد.

مبین عظیمی در خاتمه اظهار کرد: در این مدت همواره حمایت پدر و مادرم را کنار خود داشتم تا بدون دغدغه تمریناتم را پیگیری کنم. همچنین باید از جمشید خیرآبادی رئیس هیئت کشتی استان و مدیرکل ورزش کردستان بابت حمایت‌هایی که از من و سایر کشتی‌گیران دارند، تشکر کنم. 

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ