میرزویان: ایروان و باکو از قانون اساسی یکدیگر ناراضی هستند

اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه ارمنستان اظهار داشت: ارمنستان و جمهوری آذربایجان اعلام کرده‌اند که در قانون اساسی آن‌ها مشکلات متقابل وجود دارد و این ایده که این مشکلات می‌تواند مانعی برای صلح بلندمدت باشد مطرح شده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی رسانه‌های ارمنستان، آرارات میرزویان وزیر امور خارجه این کشور در جلسات استماع اجرای بودجه در مجلس ارمنستان اظهار داشت: ارمنستان و آذربایجان اعلام کرده‌اند که در قانون اساسی آن‌ها مشکلات متقابل وجود دارد و این ایده که این مشکلات می‌تواند مانعی برای صلح بلند مدت باشد مطرح شده است. اما این بدان معنا نیست که موضوع اصلاح قانون اساسی ارمنستان موضوع روند مذاکرات با آذربایجان است.

میرزویان تأکید کرد که تغییرات در قانون اساسی ارمنستان از سال 2018 مورد بحث قرار گرفته و اینکه ادعا کنیم این بحث‌ها بر اساس خواسته‌های آذربایجان دیکته شده، اساساً اشتباه است و این موضوع داخلی ارمنستان است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد که هم قانون اساسی ارمنستان و هم قانون اساسی آذربایجان به طور کلی از نظر حقوقی نمی‌توانند برای صلح طولانی‌مدت مشکل‌ساز باشند.

لازم به یادآوری است که نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان در 19 ژانویه 2024 اعلام کرد که کشور به قانون اساسی جدیدی نیاز دارد که آن را در شرایط جدید رقابتی‌تر و قابل‌دوام‌تر کند.

نخست‌وزیر ارمنستان در مصاحبه با رادیو عمومی این کشور در 1 فوریه اعلام کرد که عملاً نباید هیچ اشاره‌ای به اعلامیه در قانون اساسی جدید وجود داشته باشد و اگر سیاست ارمنستان بر اساس اعلامیه استقلال، اتحاد قره‌باغ و جمهوری ارمنستان باشد، جنگ آغاز می‌شود و هرگز صلح برقرار نخواهد شد.

پیش‌تر الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان گفته بود که توافقنامه صلح بین باکو و ایروان تنها پس از اعمال تغییرات در قانون اساسی ارمنستان قابل امضا است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ