کارکنان گوگل در پشت پرده افشای اطلاعاتی بزرگ پلی‌استیشن و نینتندو هستند؟

اقتصاد ایران: افشای اطلاعات حساس و مهم در مورد محصولات و محتوای نینتندو و پلی‌استیشن در حالی خبرساز شد که گویا کارمندان گوگل پشت این قضیه هستند.

فاش شدن لیست بازی‌های رویداد استیت‌ آو‌ پلی برای کنسول بازی سونی پیش از برگزاری، نگرانی‌هایی را در مورد دسترسی کارمندان گوگل به ویدیوها قبل از انتشار به وجود آورده است. این موضوع پیش‌تر هم مورد توجه قرار گرفته بود.

یکی از موارد مشابه به سال ۲۰۲۲ برمی‌گردد، زمانی که KSI قصد داشت بیش از ۱۰ هزار دلار کارت هدیه‌ی آمازون جایزه دهد؛ اما بعداً متوجه شد که تمام کدهای کارت هدیه قبل از انتشار ویدیو استفاده شده‌اند، که به تحقیقات داخلی در یوتیوب منجر شد.

یوتیوب پس از لو رفتن تریلر GTA VI نیز تحقیقات مشابهی را آغاز کرد، اما مشخص نیست که آیا این دو مورد به هم مرتبط باشند یا خیر.

این اتفاقات نشان‌دهنده‌ی مشکلی احتمالاً دائمی در گوگل است. بر اساس سوابق پایگاه داده‌ی داخلی گوگل، یک پیمانکار گوگل پشت پرده‌ی لو رفتن اطلاعات نینتندو در سال ۲۰۱۷ بود. این اطلاعات، نگاهی اولیه به بازی Yoshi’s Crafted World را ارائه می‌کرد.

در آن زمان، کاربری در شبکه اجتماعی ردیت، درست قبل از رونمایی بازی در E3 تصویری از تریلر به اشتراک گذاشت. این تصویر حاوی یک URL با عبارت admin.youtube.com در نوار آدرس بود که نشان می‌داد یک کارمند به نسخه‌ی خصوصی ویدیو دسترسی پیدا کرده است.

مقالات مرتبط
  • فوری: مشخصات کامل PS5 Pro لو رفت؛ کنسول پرقدرت جدید سونی
  • مشخصات اولیه نینتندو سوییچ ۲ چند ماه قبل از رونمایی لو رفت

گوگل تأیید کرد که یک کارمند به اطلاعات موجود در یک ورودی پایگاه داده دسترسی داشته و به عمد اطلاعات خصوصی نینتندو را فاش کرده است.

یکی از پیمانکاران موقت فروش، ویدیو را با حساب کاربری مدیر دانلود کرده و ویژگی منتشرنشده‌ی نینتندو را با یکی از دوستانش به اشتراک گذاشته بود.

به گفته‌ی مت بریانت، گوگل گزارش‌ها درباره‌ی افشای اطلاعات را پیگیری کرده؛ بااین‌حال توضیحی در مورد راه‌حل‌هایی برای اتفاقات آینده ارائه نداده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ