طحان نظیف:صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات بانهایت دقت بررسی می‌شود

اقتصاد ایران: سخنگوی شورای نگهبان گفت: تلاش ما این است که بررسی صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در نهایت صحت، اتقان و با سرعت انجام شود.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفت وگو با پخش اخبار سیما درباره بررسی صلاحیت 80 داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: پرونده همه داوطلبان را از وزارت کشور تحویل گرفتیم و مهلت پنج روزه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت این افراد  از امروز آغاز شد که اولین جلسه هم امروز برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه جلسات به صورت چند نوبته و فشرده برگزار می‌شود، افزود: در قانون پیش‌بینی شده که پنج روز دیگر هم برای بررسی صلاحیت داوطلبان می تواند مورد استفاده قرار گیرد که اگر لازم باشد از بخشی از پنج روز دوم استفاده کنیم و بنای ما این است که چون زمان تبلیغات بعد از بررسی صلاحیت‌ها انجام می شود، اگر نیاز بود از بخشی از این زمان دوم استفاده کنیم تا زمان تبلیغات بیشتر باشد.  

طحان نظیف با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که بررسی صلاحیت‌ها در نهایت صحت، اتقان و با سرعت انجام شود، عنوان کرد: برخی مدارک و اسناد از خود داوطلب گرفته شده و ممکن است برخی استعلامات از دستگاه‌های مربوطه انجام شود.  مبنای ما قانون اساسی است. شرایط ریاست‌جمهوری در اصل 115 قانون اساسی ذکر شده است که رئیس جمهور باید از بین رجال مذهبی و سیاسی بوده و ویژگی‌های ایرانی الاصل بودن، تابعیت ایران، مدیر و مدبر، حسن سابقه، امانت، تقوا،  مومن و معتقد به مبانی نظام و مذهب رسمی کشور را دارا باشد و تلاش ما این است که این موراد احراز شود.

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: پرونده همه 80 نفر یک به یک مطرح و سوابق و اطلاعات آنها بررسی شده و در نهایت با رای‌گیری کار سامان می‌یابد و به نتیجه می‌رسد و رای اعضای شورای نگهبان تعیین کننده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ