ماکرون ما را گول نزن/ خودت برو اوکراین بجنگ

اقتصاد ایران: معاون نخست وزیر ایتالیا به شدت مواضع رئیس جمهور فرانسه در قبال اوکراین را مورد انتقاد قرار داد و آنرا فریبکارانه قلمداد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ماتیو سالوینی معاون نخست وزیر ایتالیا از امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه خواست که خودش برای شرکت در جنگ به اوکراین برود.

وی خطاب به ماکرون گفت: برای جنگ به اوکراین برو و «کلاه‌خود» بر سر بگذار و ایتالیایی ها را گول نزن.

سالوینی اخیر نیز به شدت به سران ناتو و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به سبب عزمشان برای افزایش حمایت نظامی از کی یف و برداشتن محدودیت های مربوط به حملات به اراضی روسیه با تسلیحات غربی انتقاد کرده بود.

ماکرون در کنفرانسی درباره اوکراین که در ماه فوریه به میزبانی پاریس برگزار شد، گفته بود که اعزام نظامیان اروپایی به اوکراین در حال بررسی است، اگرچه رهبران ناتو با نگرانی از تشدید تنش‌ها با روسیه، فورا این اظهارات را رد کرده و گفتند تصمیمی برای این کار ندارند.

افزون بر این، ماکرون همچون دبیرکل ناتو خواستار تغییر سیاستی از سوی کی‌یف شده که در صورت اجرا، به اوکراین اجازه خواهد داد از تسلیحات پیشرفته غربی برای هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی در داخل روسیه استفاده کند.

او در این باره گفت: ما فکر می‌کنیم که باید به کی‌یف اجازه دهیم تا سایت‌های نظامی روسیه را که موشک‌ها از آنجا به سمت اوکراین شلیک می‌شوند، هدف قرار دهد. اگر به اوکراینی‌ها بگوییم شما حق ندارید به نقطه‌ای که موشک‌ها از آن‌جا شلیک می‌شود حمله کنید، در واقع به آن‌ها می‌گوییم که به شما سلاح می‌دهیم اما نمی‌توانید از آنها برای دفاع از خود استفاده کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ