اردبیل استان غیرساحلی پیشرو در آبزی پروری است

اقتصاد ایران: اردبیل- رییس گروه توسعه آبزیان اداره کل شیلات اردبیل گفت: استان اردبیل به عنوان یکی از استان های غیر ساحلی پیشرو در بخش آبزی پروری نیازمند حمایت علمی و نوآوری برآمده از تحقیق است.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد محمدی ظهر سه شنبه در اولین دوره آموزشی آبزی پروری با همکاری دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه فرصت ارزشمندی است که با اجرای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه محقق اردبیلی و اداره کل شیلات استان توانستیم در راستای توسعه آبزی پروری با افزایش دانش فنی دانشجویان امکانی را ایجاد کنیم تا ارتباط مناسبی بین شیلات و دیگر رشته‌های مرتبط با مهندسی منابع طبیعی ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این کلاس‌ها در قالب دروس اختیاری – مهارتی با توجه به رویکرد مناسب اعضا هیئت علمی، رؤسای گروه‌ها و همچنین مسئولان دانشگاه محقق اردبیلی می‌تواند نوید دهنده ایجاد و توسعه رشته شیلات و استقرار گروه شیلات در آینده نزدیک باشد.

رئیس گروه توسعه آبزیان اداره کل شیلات استان اردبیل افزود: استان اردبیل به عنوان یکی از استان‌های غیرساحلی پیشرو در بخش آبزی پروری نیازمند حمایت علمی و نوآوری برآمده از تحقیق است و دانشگاه به نحو احسن می‌تواند با تربیت نیروهای نخبه پاسخگو آن باشد.

محمدی بیان کرد: اشتغال و استفاده از نخبگان علمی و فارغ التحصیلان دانشگاهی علاوه بر نتایج بسیار مثبت اجتماعی و اقتصادی نوید دهنده توسعه همه جانبه در بخش‌های مختلف خواهد بود.

وی با اشاره به ظرفیت بالای استان در توسعه آبزی پروری تصریح کرد: توسعه آبزی پروری با ایجاد اشتغال، روشی پایدار در راستای تأمین پروتئین و ارتقای سلامت سبد غذایی خانوارهای ایرانی است.

رئیس گروه توسعه آبزیان اداره کل شیلات استان اردبیل گفت: با توجه به نیاز آبی و قیمت تمام شده محصولات آبی به مراتب کمتر نسبت به دیگر فرآورده‌های پروتئینی از قبیل گوشت دامی به ترتیب می‌تواند منجر به افزایش بهره وری و بهبود معیشت دهک‌های پایین جامعه شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ