علی باقری: مثل گذشته در کنار مقاومت ایستاده‌ایم

اقتصاد ایران: سرپرست وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری با وزیر خارجه سوریه تصریح کرد که ایران همانند گذشته در کنار مقاومت ایستاده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علی باقری کنی، سرپرست وزارت امور خارجه ایران امروز سه‌شنبه با فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه دیدار و رایزنی کرد.

پس از این نشست دو طرف با حضور در نشست خبری مشترک به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

باقری: روابط ایران و سوریه در بهترین شرایط است

باقری در خصوص سفرش به سوریه گفت: امروز به سوریه آمدم تا از ملت و دولت سوریه به خاطر همدردی با ایران به خاطر شهادت رییس جمهور و وزیر خارجه شهید ایران تشکر کنم. از جانب خودم و دولت و ملت ایران تشکر می‌کنم.

وی افزود: همینطور سفر من این پیام را دارد که ایران همچون گذشته و راسخ تر در کنار مقاومت در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی و همراه مقاومت برای مقابله با اشغالگری صهیونیست‌ها ایستاده است.

سرپرست وزارت خارجه ادامه داد: ایران و سوریه دو همراه، همکار و دو دوست صمیمی در مسیر همکاری‌های دوجانبه و دو ستون اصلی ثبات و پایداری امنیت در منطقه هستند.

باقری خاطر نشان کرد: امروز به سوریه آمدم تا درباره مهمترین مسئله یعنی جنایت صهیونیست‌ها و مظلومیت مردم غزه رایزنی با برادران سوری داشته باشم و برای توقف فوری جنایت صهیونیست‌ها در رفح و همچنین ارسال کمک به مردم غزه با یکدیگر رایزنی کنیم.

وی تصریح کرد: ایران و سوریه مفتخرند در همکاری‌ای که بیش از 4.5 دهه قبل آغاز کردند در همان مسیر بازیگران بین المللی به این نتیجه رسیدند که عامل بی ثباتی در منطقه تجاوزگری صهیونیست‌ها است.

باقری با تصریح بر اینکه ایران برای مبارزه با تروریسم و بی ثباتی در منطقه همچنان کنار سوریه ایستاده گفت: ایران همچنان در کنار مردم سوریه برای پیشرفت این کشور باقی خواهند ماند. ایران و سوریه بر این باورند که پایداری امنیت در منطقه در گرو عدم حضور بیگانگان در منطقه است.

سرپرست وزارت خارجه همچنین درباره سیاست خارجی ایران و چارچوب آن و فشارها علیه ایران گفت: سیاست فشار علیه ایران یک سیاست جدید نیست که توسط آمریکا و دشمنان علیه ایران اتخاذ می‌شود.هرچه فشار بیشتر شود ملت ایران هوشمندانه تهدید‌ها را تبدیل به فرصت می‌کنند.

وی افزود: در سایه همین فشارها بود که ایران توانست ریشه تروریسم را در عراق و سوریه برکند. در سایه همین فشارها بود که ایران توانست با اجرای عملیات وعده صادق رژیم صهیونیستی را در وضعیتی انفعالی قرار بدهد.

باقری خاطر نشان کرد: با وجود این فشارها بود ایران توانست با پیوستن به شانگهای و بریکس میان قدرت‌های بزرگ در دنیا نقش آفرینی موثر داشته باشد. مردم ایران اراده کردند که در مقابل همه فشارها هدف اصلی که پیشرفت است را فراموش نکنند.

مقداد: روابط ایران و سوریه در بهترین شرایط است

در این نشست نیز فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه در خصوص روابط دوجانبه با تهران و شایعات مطرح شده علیه روابط دوجانبه گفت:  این توهماتی که درباره روابط سوریه و ایران منتشر می‌شود فقط توهم است. روابط ایران و سوریه در بهترین شرایط است و تلاش می‌کنیم پس از سفر شهید رییسی به سوریه، بر ضرورت تقویت روابط و افزایش آن تاکید کنیم.

مقداد درباره تلاش‌ها درباره مسئله فلسطین گفت: ما با دوستانمان برای توقف جنایت تلاش می‌کنیم تا آرمان‌های فلسطین محقق شود و این موضع تاریخی است که به این کار ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه درباره ترکیه و خروج نیروهای این کشور از سوریه گفت: شرط اساسی در هر گفت‌وگوی سوری-ترکیه، اعلام آمادگی ترکیه برای عقب نشینی از سرزمین ما است و ما با کسانی که سرزمین‌های ما را اشغال کرده‌اند، مذاکره نمی کنیم.

وی افزود: ادامه اشغال سرزمین ما و حمایت از نیروهای تروریستی و مسلح در شمال سوریه برای ترکیه جایز نیست. روابط دو کشور برقرار نمی‌شود جز اینکه ترکیه نیروهای خود را از سوریه خارج کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ